Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunțat săptămâna trecută că România a avut în perioada ianuarie-februarie 2012 cel mai semnificativ avans al înmatriculărilor de autoturisme noi din Uniunea Europeană, înregistrând o creştere de 54%, la 9.063 unităţi, comparativ cu 5.886 în perioada similară din 2011.
La nivelul UE, în perioada ianuarie-februarie 2012 comparativ cu perioada similară din 2011, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un declin de 8,3%, la 1.858.066 unităţi. Printre statele care au înregistrat scăderi importante se află Portugalia (minus 47,9%), Franţa (minus 20,5%) şi Italia (minus 17,8%), în timp ce Spania şi Germania a înregistrat un declin de doar 0,1% şi, respectiv, 0,2%. Cele mai mari creşteri ale înmatriculările de autoturisme noi s-au înregistrat în România (54%), Ungaria (31,8%) şi Estonia (21,2%).
În februarie, România a înregistrat al doilea cel mai semnificativ avans al înmatriculărilor de autoturisme noi din Uniunea Europeană, cu o creştere de 27,4%, la 4.126 unităţi, comparativ cu 3.238 unităţi în perioada similară din 2011. Pe primul loc se află Estonia, cu un avans de 29,7%. La nivelul UE, în februarie comparativ cu perioada similară din 2011, înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un declin de 9,7%, la 888.878 unităţi. Printre statele care au înregistrat scăderi importante se află Portugalia (minus 48,4), Franţa (minus 20,2%) şi Italia (minus 18,9%), în timp ce piaţa auto din Germania a rămas stabilă. Cele mai mari pieţe auto din Europa sunt Germania, Franţa şi Italia.
Cristian Teodorescu
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.