Lanţul de magazine Profi a ajuns la finalul anului trecut la aproape 700 de magazine sub trei formate după ce a inaugurat aproximativ 200 de unităţi noi.
Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,7 mld. lei (peste 1 mld. euro), după un avans de circa 35%, similar celui din anul anterior.
„Cifra de afaceri netă a sărit de 4,7 mld. lei anul trecut, iar în 2018 vom continua să avem o creştere de două cifre (peste 10% – n.red.). Anul a început timid, cu un ritm de creştere mai mic dat fiind faptul că nu mai sunt măsuri de relaxare fiscală sau majorări salariale care să îl alimenteze”, spune Daniel Cîrstea, executivul român care conduce operaţiunile locale ale Profi de circa trei ani. Anterior el a fost directorul operaţional al aceluiaşi lanţ.
Profi devine odată cu evoluţia de anul trecut un nou membru în clubul miliardarilor în euro din comerţul modern. Mai exact, comerţul modern numără zece lanţuri internaţionale de magazine – hipermarketuri, supermarketuri, discount, cash & carry. Dintre acestea, şase sunt miliardare în euro, respectiv Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Mega Image şi Profi. Ultimele două au depăşit acest prag al businessului anul trecut. La rândul său grupul german Metro ar putea să se încadreze, însă nu a fost anunţat rezultatul pe piaţa locală.
Businessul Profi s-a aflat pe un trend puternic ascendent în ultimul deceniu, avansul businessului fiind susţinut în permanenţă de o expansiune pe măsură. În perioada 2008 -2017, cifra de afaceri a companiei a crescut de 13,5 ori, în timp ce reţeaua a ajuns de la 52 de unităţi în ultimul an de boom economic (2008) la aproximativ 700 la finalul anului trecut.
Doar în 2017 au fost inaugurate aproximativ 200 de unităţi noi.
După numărul de deschideri din 2017 Profi este lider, fiind compania cu cea mai alertă expansiune. Acelaşi titlu l-a primit şi anul anterior când a inaugurat 134 de unităţi. De altfel, an de an retailerul a apăsat pedala de acceleraţie, ajungând astăzi să se apropie de 700 de unităţi. Prin comparaţie, următorul clasat este lanţul olandezo-belgian Mega Image care are circa 600 de magazine. În total, în tot comerţul modern există aproximativ 2.300 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash & carry.
Cele două reţele cele mai extinse – Profi şi Mega Image – sunt active pe segmentul magazinelor mici, mai exact supermarketuri şi proximitate, care au nevoie de investiţii mai mici. Mai mult, pentru că aceste magazine acoperă zeci sau sute de metri pătraţi, retailerii găsesc mai uşor spaţii de închiriat. Profi merge de regulă pe metoda chiriei, alegând să deschidă magazine fie la parterul blocului în interiorul oraşelor mai mari, fie în spaţii de sine stătătoare.
Profi are trei formate – Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare), City (pe suprafaţă mai mică, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural). Spre deosebire de alţi retaileri, care au ales să meargă cu magazine în special în oraşele mari, unde salariul mediu este pe măsură, iar rata şomajului este mai mică, Profi a preferat să acopere uniform toată ţara. Mai mult, a mers şi în localităţi de doar câteva mii de locuitori unde se „bate“ doar cu comercianţi tradiţionali.
Citeşte mai mult pe ZF
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.