Consiliul Local Municipal Târgu Mureș discută azi în cadrul ședinței ce începe la ora 14:00 un proiect ce vizează două aspecte nerezolvate de prea mult timp: regulamentul și modalitățile prin care mașinile abandonate prin parcările din oraș, respectiv mașinile parcate neregulamentar și care blochează / îngreunează traficul vor fi ridicate de către un serviciu al Primăriei Târgu mureș.
Procedura va fi relativ simplă:
în cazul mașinilor abandonate – se constată și se afișează o somație pe mașină ca în termen de 10 zile mașina să fie mutată, ridicată, transportată din parcarea publică. După 10 zile mașina va fi ridicată și depozitată pe strada Depozitelor nr 24. Acolo va fi ținută timp de 30 de zile, după care o comisie de specialitate va decide ce se va întâmpla cu aceasta, modalitatea de valorificare.
în cazul parcării / staționării în locuri care blochează sau îngreunează traficul sau crează dificultăți pentru alți participanți (blocat ieșiri, porți, etc) atât Poliția Locală cât și I.P.J. Mureș prin Poliția rutieră vor avea dreptul (mai bine zis chiar obligația) de a amenda șoferul și de a cere ridicarea mașinii în cauză.
Taxa de ridicare va fi de 800 de lei.
Sisitemul ar fi trebuit să-și înceapă activitatea la 1 mai 2025 dar din motive legislative și birocratice cel mai probabil proiectul se va pune în aplicare din luna iulie 2025.
Directorul Administrației Imobile și Piețe Valer Ujică ne-a declarat că ”practic legislația privind acest sistem de ridicare a mașinilor este legiferat din 2016 dar din diferite motive nu s-a pus în aplicare la Târgu Mureș. În alte județe sau orașe funcționează de 5, 6, 8 ani și este oarecum necesar pentru că avem din estimările inițiale cam 200 de mașini abandonate pe domeniul public prin parcări și destul de des sunt nereguli grave în trafic privind mașinile parcate sau staționare care încurcă buna desfășurare a traficului.”