Pacienţii care reprezintă urgenţe medicale şi cei care suferă de afecţiuni cronice se vor adresa, după caz, unităţilor sanitare, ambulatoriilor de specialitate sau cabinetelor de medicină primară. Consultaţiile la medicul de familie sau în ambulatoriul de specialitate pot fi acordate şi la distanţă.
Pentru a evita aglomerările în unităţile sanitare şi a nu-i pune astfel în pericol pe cei cu patologii mai deosebite, populaţia este rugată ca la primele semne de boală să contacteze telefonic medicul de familie, care va decide dacă va acorda o consultaţie la distanţă sau, după caz, va programa pacientul pentru o consultaţie la cabinetul sau sau îl va direcţiona către ambulatoriul de specialitate.
În cazul în care medicul de familie îndruma pacientul către ambulatoriul de specialitate, în conformitate cu prevederile în vigoare, pe perioada stării de urgenţă nu este necesar biletul de trimitere.
De asemenea, vă reamintim că, pe perioada stării de urgenţă, serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive, se acordă și validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia, potrivit Grupului de Comunicare Strategică.