Lucrările de modernizare a Magistralei de tren Brașov-Sighișoara vor fi mult mai scumpe față de valoarea estimată, ca urmare a majorării costurilor pentru materialele de construcții. Astfel, recent, CFR a semnat un act adițional cu Asocierea RailWorks, formată din Aktor S.A.(Lider), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A, pentru indexarea prețurilor în conformitate cu prevederile guvernamentale. Valoarea totală a contractului a crescut de la 3.240.466.699,24 cu TVA (2.723.081.259,87 lei fără TVA), la 3.545.469.843,85 lei cu TVA (2.979.386.423,41 fără TVA). Practic, vorbim de o diferență de 305 milioane de lei.
Cel mai greu lot feroviar dintre Brașov și Sighișoara, tronsonul Apața-Cața acum în lungime de 43 km și 28 kilometri după finalizare, include execuția a două tuneluri, la Ormeniș și Homorod. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură:
- Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele
- 3 staţii reabilitate (Racoş, Mateiaş, Ormeniş)
- 2 pasaje superioare
- 7 poduri ✓ 10 podețe ✓ 3 viaducte ✓ 4 tuneluri nou construite (cale simplă) la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km)
- Instalații de centralizare electronică, introducerea sistemului de management al traficului ERTMS, instalații de energoalimentare
Contractul pentru această investiție este finanţat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) şi din bugetul de stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere, din care 48 de luni aferente execuţiei şi 60 de luni pentru garanţie. Teoretic, treaba ar trebui terminată până la finalul anului viitor, însă în doi ani de la demararea proiectului, progresul a fost destul de mic, de aproximativ 15%.
Sursa: bizbrasov.ro