Lucrările pentru modernizarea Magistralei de tren Brașov – Sighișoara avansează foarte greu, după doi ani de la deschiderea șantierelor stadiul fizic de execuție pe cele trei loturi fiind cuprins între 10 și 14%, potrivit unui răspuns al companiei CFR Infrastructură pentru Economedia.
Lucrările de modernizare pe linia de tren Brașov – Sighișoara costă aproape 6 miliarde lei, cuprind trei loturi și se desfășoară cu fonduri europene, finanțarea fiind asigurată prin Programul Connecting Europe Facility (CEF), termenul limită pentru decontarea lucrărilor fiind 2023.
România a pierdut deja peste 300 de milioane de euro, fonduri europene tocmai pentru că a întârziat foarte mult contractarea lucrărilor pe această secțiune a Magistralei M 300 și riscă să piardă în continuare bani dacă la nivelul Comisiei Europene nu se acceptă o fazare (transfer) a proiectelor pe un alt exercițiu financiar (POT) indiferent de stadiul fizic de execuție (fazarea proiectelor se acceptă dacă șantierul este la măcar 40% execuție).
Pentru loturile Apața – Cața și Cața – Sighișoara, loturile de la „capetele” secțiunii, unde lucrează Asocierea Railworks (Alstom, Arcada Aktor) stadiul fizic de execuție este de 13,4% și termen de finalizare aprilie 2024, în timp ce pentru lotul de mijloc Apața – Cața (tot RailWorks), șantierul nici nu a ajuns la 10%, potrivit CFR Infrastructură.
SURSA: economedia.ro