Ați primit vreodată, pe aplicațiile bancare, mesaje de avertizare că banca nu solicită date personale telefonic sau prin sms, lin-uri sau alte tipuri de comunicare? Asta pentru că mulți oameni au fost păcăliți de așa presupușii angajați ai băncilor care i-au sunat să actualizeze datele. Acesta e subiectul de azi din Campania „FII ATENT LA CE DAI CLICK! NU OFERI INFRACTORILOR ACCES LA BANII TĂI!”
Atunci când avem o conversație cu angajați ai băncii este atunci când îi apelăm noi, iar datele trebuie să le confirmăm în general, nu să le spunem noi angajatului. De regulă angajații băncii ne sună pentru o oferi diverse produse bancare. Oricum ar fi, dacă nu știm cu cine vorbim, în sensul de a cunoaște persoana respectivă, nu oferim nici un fel de date, reținem numele operatorului, spunem că revenim cu un apel imediat și sunăm noi la bancă, solicitând angajatul cu numele respectiv. (apelăm banca, dar, desigur, nu pe numărul de pe care am fost apelat, ci pe un număr oficial). De asemenea, ne putem oferi să trecem personal pe la bancă pentru actualizarea datelor!
Mai mult, nu avem de ce să transmitem niciodată codul PIN al cardului, data expirării, codul de verificare din 3 cifre de pe spatele cardului, nimănui, nici măcar angajatului băncii! Dacă ni se solicită astfel de date, sigur e ceva în neregulă!
Campania „FII ATENT LA CE DAI CLICK! NU OFERI INFRACTORILOR ACCES LA BANII TĂI!”, inițiată de IPJ Mureș – prin structura de prevenire a criminalității, urmărește informarea comunității pentru prevenirea criminalității informatice, atrăgând atenția asupra celor mai întâlnite moduri prin care infractorii obțin date personale, date bancare, respectiv banii victimelor. Vă invităm pe fiecare să vă implicați, citind, ascultând și spunând și altora cum să se ferească, distribuind recomandările din mediul online (inclusiv pe facebook Siguranța Mureșenilor).
COMPARTIMENTUL RELAȚII PUBLICE