O afacere începută la Târgu Mureș a ajuns la 40 de unităţi şi continuă dezvoltarea după o creştere de 30%
O afacere începută la Târgu Mureș a ajuns la 40 de unităţi şi continuă dezvoltarea după o creştere de 30%

O afacere începută la Târgu Mureș a ajuns la 40 de unităţi şi continuă dezvoltarea după o creştere de 30%

Creşterea vânzărilor în 2019 a dus afacerile Vitamix la 26 mil. lei după ce anul trecut a însemnat şi integrarea unei  reţele de magazine din zona Dobrogei

Antreprenorul Zsolt Benedekt, fondatorul şi acţionarul magazinelor Vita­mix, unul dintre cele mai puternice bran­duri ro­mâneşti din zona magazinelor cu pro­duse na­turiste, plănuieşte dezvoltarea capaci­tăţii lo­gistice a com­pa­niei, dar şi des­chi­deri de noi maga­zine, în func­ţie de opor­tuni­tate.

„Anul 2019 a fost unul bun, am avut o creş­tere de 30% a cifrei de afaceri, profitul a cres­cut şi el cu circa 35%. Anul trecut am mai des­chis opt magazine proprii, doar în centre co­mer­ciale, astfel că avem în prezent 40 de maga­zine Vitamix. Vor urma încă trei deschi­deri în perioada următoare“, a spus Zsolt Bene­dekt, care a pus în urmă cu 14 ani bazele companiei.

Businessul Adams Vision a fost înfiinţat în urmă cu 13 ani în Târgu-Mureş, având iniţial un alt domeniu de activitate, care presupunea dezvoltarea de software. Oportunităţile din piaţa de suplimente alimen­tare au dus la schimbarea domeniului de activitate spre distribuţia tradiţională în magazine a produselor, dar şi o unitate de producţie şi ambalare în Târgu-Mureş.

La sfârşitul anului 2018, compania a pre­luat o reţea de magazine cu profil naturist din zona Dobrogei, iar anul trecut a fost primul an în care a integrat şi magazinele achiziţionate.

Magazinele Vitamix sunt prezente în general în centrele comerciale cum sunt Veranda Mall, Cluj Mall, Kaufland sau Auchan, însă antreprenorul se uită şi la locaţii stradale pentru extindere. „Anul acesta dezvoltăm capacitatea de depozitare şi logistică“, a mai spus Zsolt Benedekt.

Portofoliul de produse al companiei in­clu­de suplimente alimentare, uleiuri cos­me­tice, uleiuri esenţiale, produse cos­me­tice şi ali­mente sănătoase (produse fără glu­ten, fruc­te uscate, cereale şi seminţe ne­pro­ce­sa­te).

În 2018, cifra de afaceri a companiei Adams Vision a ajuns până la aproape 20 mil. lei, în creştere cu 43% faţă de anul ante­rior, iar compania angajează peste 110 per­soa­ne.

Referitor la începutul anului 2020, marcat atât de creşterea numărului de cazuri de gripă, cât şi de apariţia noului coronavirus şi în România, antreprenorul spune căşi vân­zările din magazinele Vitamix au explodat.

Piaţa românească de suplimente ali­mentare şi vitamine este estimată la 1,5 mld. lei şi creşte de la an la an. Cea mai mare cotă de piaţă o au suplimentele alimentare, ur­mate de vitamine, arată datele oferite de com­pania de cercetare de piaţă Euro­mo­ni­tor.

Domeniul suplimentelor alimentare este unul atractiv şi pentru producătorii de medicamente, care şi-au mărit portofoliul de produse şi partea din business adusă de suplimentele alimentare, care nu au un preţ reglementat de autorităţi.

Creşterea vânzărilor de suplimente alimentare şi vitamine se vede şi în prime-time-ul televiziunilor, acolo unde aceste produse domină spaţiul publicitar, alături de medicamentele fără reţetă (OTC).

Pe piaţa locală de suplimente alimentare activează jucători precum Secom, Alevia, Dacia Plant, Hofigal, Phenalex, Viva Natura, dar şi giganţi internaţionali precum compania americană Herbalife.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.03.2020