Creşterea vânzărilor în 2019 a dus afacerile Vitamix la 26 mil. lei după ce anul trecut a însemnat şi integrarea unei reţele de magazine din zona Dobrogei
Antreprenorul Zsolt Benedekt, fondatorul şi acţionarul magazinelor Vitamix, unul dintre cele mai puternice branduri româneşti din zona magazinelor cu produse naturiste, plănuieşte dezvoltarea capacităţii logistice a companiei, dar şi deschideri de noi magazine, în funcţie de oportunitate.
„Anul 2019 a fost unul bun, am avut o creştere de 30% a cifrei de afaceri, profitul a crescut şi el cu circa 35%. Anul trecut am mai deschis opt magazine proprii, doar în centre comerciale, astfel că avem în prezent 40 de magazine Vitamix. Vor urma încă trei deschideri în perioada următoare“, a spus Zsolt Benedekt, care a pus în urmă cu 14 ani bazele companiei.
Businessul Adams Vision a fost înfiinţat în urmă cu 13 ani în Târgu-Mureş, având iniţial un alt domeniu de activitate, care presupunea dezvoltarea de software. Oportunităţile din piaţa de suplimente alimentare au dus la schimbarea domeniului de activitate spre distribuţia tradiţională în magazine a produselor, dar şi o unitate de producţie şi ambalare în Târgu-Mureş.
La sfârşitul anului 2018, compania a preluat o reţea de magazine cu profil naturist din zona Dobrogei, iar anul trecut a fost primul an în care a integrat şi magazinele achiziţionate.
Magazinele Vitamix sunt prezente în general în centrele comerciale cum sunt Veranda Mall, Cluj Mall, Kaufland sau Auchan, însă antreprenorul se uită şi la locaţii stradale pentru extindere. „Anul acesta dezvoltăm capacitatea de depozitare şi logistică“, a mai spus Zsolt Benedekt.
Portofoliul de produse al companiei include suplimente alimentare, uleiuri cosmetice, uleiuri esenţiale, produse cosmetice şi alimente sănătoase (produse fără gluten, fructe uscate, cereale şi seminţe neprocesate).
În 2018, cifra de afaceri a companiei Adams Vision a ajuns până la aproape 20 mil. lei, în creştere cu 43% faţă de anul anterior, iar compania angajează peste 110 persoane.
Referitor la începutul anului 2020, marcat atât de creşterea numărului de cazuri de gripă, cât şi de apariţia noului coronavirus şi în România, antreprenorul spune căşi vânzările din magazinele Vitamix au explodat.
Piaţa românească de suplimente alimentare şi vitamine este estimată la 1,5 mld. lei şi creşte de la an la an. Cea mai mare cotă de piaţă o au suplimentele alimentare, urmate de vitamine, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Domeniul suplimentelor alimentare este unul atractiv şi pentru producătorii de medicamente, care şi-au mărit portofoliul de produse şi partea din business adusă de suplimentele alimentare, care nu au un preţ reglementat de autorităţi.
Creşterea vânzărilor de suplimente alimentare şi vitamine se vede şi în prime-time-ul televiziunilor, acolo unde aceste produse domină spaţiul publicitar, alături de medicamentele fără reţetă (OTC).
Pe piaţa locală de suplimente alimentare activează jucători precum Secom, Alevia, Dacia Plant, Hofigal, Phenalex, Viva Natura, dar şi giganţi internaţionali precum compania americană Herbalife.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.03.2020