Serviciul de salubrizare al orașului Luduș a fost asigurat de către SC ROSAL GRUP SRL din anul 2009, în baza unui contract încheiat în 3 septembrie. Conform contractului, activitatea firmei se încheie în data de 3 octombrie 2017. În această situație Consiliul local a aprobat: HCL nr. 66/2016 privind regulamentul Serviciului Public de Salubrizare a localităților din județul Mureș; HCL nr. 70/2017 privind stabilirea modalității de administrare a serviciului public de salubrizare al orașului Luduș; HCL nr. 71/2017 privind aprobarea caietului de sarcini al serviciului de salubrizare al orașului.
A decis licitația deschisă
Conform hotărârii Consiliului local Luduș, modalitatea de administrare a serviciului public de salubrizare a fost asigurată prin delegarea gestiunii acestuia printr-o licitație deschisă prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Anunțul de participare la licitație a fost făcut în 24 iunie 2017, atunci când a fost publicată și documentația cu termen limită de depunere a ofertelor fixat în 7 august 2017. Ședința de deschidere a ofertelor a avut loc în aceeași zi, după care au urmat patru ședințe de evaluare a ofertelor. Decizia de desemnare a persoanelor responsabile pentru evaluarea ofertelor a fost constituită prin dispoziția primarului Cristian Moldovan, în următoarea componență: Kis István – viceprimar, președinte a comisiei, Liviu Popa – director DITZV, Anca Năsăudean – șef Serviciu IADP, Ioan Coman – referent de specialitate și Radu Căuaci – inspector, membri cu drept de vot în comisie. Oferta depusă în SEAP a aparținut Asocierii SC Servicii Salubrizare București SA – SC SYLEVY SALUBRISERV SRL reprezentat de ec. Cristian Pascu. Firma SYLEVY a prezentat documente eliberate de primăriile Corund și Ceuașu de Cîmpie care atestă că aceasta nu are datorii la bugetele locale, a prezentat cazierul judiciar și contracte încheiate cu alte primării.
Din data de 3 octombrie, firma SYLEVY își începe activitatea efectivă conform contractului încheiat pentru un an, atunci când probabil, își începe activitatea operatorul regional. Tarifele percepute pentru colectarea deșeurilor sunt 3,45 lei/lună pentru persoane publice și 37,87 lei/lună pentru persoanele juridice. Tarifele nu includ TVA. Alte amănunte, în curând…
Ioan A. BORGOVAN