Una dintre cele mai importante legături feroviare dintre Europa de Est şi Europa de Vest trece prin partea de sud a Budapestei – a declarat joi, la Budapesta, secretarul de stat pentru transporturi din cadrul Ministerului Tehnologiei şi Industriei, cu ocazia inaugurării după renovare a podului feroviar de legătură de pe Dunăre, din sudul capitalei ungare.
Dávid Vitézy a subliniat: podul reînnoit joacă un rol semnificativ nu numai în traficul feroviar de pasageri, ci şi în traficul internaţional de mărfuri, deoarece pe aici trec trei dintre cele mai importante coridoare feroviare transeuropene. Acestea fac legătura între porturile olandeze şi Spania, respectiv România, Marea Neagră, Balcanii şi Ucraina.
El a precizat că podul de legătură feroviară sudic de pe Dunăre transportă 90% din traficul feroviar între estul şi vestul Ungariei, incluzând şi traficul de tranzit. Datorită renovării şi extinderii capacităţii, podul va fi capabil să deservească în mod fiabil traficul feroviar de pasageri sau de mărfuri şi în următoarele decenii – a subliniat el.
Ministrul de stat a reamintit: în urmă cu 106 ani, în 1916, compania feroviară a formulat deja în strategia sa de dezvoltare necesitatea unei capacităţi mărite în locul podului cu două linii, astfel proiectele de creştere a capacităţii uneia dintre cele mai importante treceri feroviare ungare peste Dunăre datează încă de pe atunci.
Pe baza deciziei guvernului, Compania Naţională pentru Dezvoltarea Infrastructurii a semnat contractul de lucrări cu firma Duna Aszfalt în anul 2019 – a informat Dávid Vitézy.
El a mai precizat că, pe lângă podul cu trei linii, vor fi construite şi capacităţile necesare pe tronsoanele de legătură.
Zoltán Pafféri, preşedinte-director general al companiei feroviare ungare MÁV Zrt., a reamintit: legătura feroviară permanentă între Pesta de Sud şi Buda de Sud există încă din 1877, adică de 145 de ani, iar în locul podului renovat acum stătea primul pod feroviar peste Dunăre din Ungaria.
Podul are o lungime de aproximativ 500 de metri, el este traversat zilnic de 150 de trenuri de pasageri şi 100 de trenuri de marfă, numărul pasagerilor fiind 2,8 milioane anul trecut şi 1,7 milioane în acest an, până azi – a arătat preşedintele-director general.