Săptămâna trecută, pe 27 respectiv 29 decembrie 2022, capetele finanțate prin PNRR ale A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț au fost lansate în procedură de achiziție publică. Hărți interactive: https://bit.ly/3CigcWm (Secțiunea 1) și https://bit.ly/3GvYVdN (Secțiunea 3). Pe forum găsiți planșele detaliate: https://bit.ly/3WJq2J2.
Secțiunea 1, Târgu Mureș (Ungheni)-Miercurea Nirajului, este compusă din 2,39 kilometri ai Autostrăzii A3 plus 22 km din A8 spre est. În total sunt 24,39 km care vor rezolva cea mai mare parte din problemele cu traficul de tranzit din zonă. Valoarea estimată este 2,61 miliarde lei fără TVA, iar primul termen de depunere a ofertelor este stabilit în 27.02.2023.
Secțiunea 3, Leghin-Pașcani, va face legătura între DN15B la vest de Târgu Neamț (Vânători-Neamț) și DN2 Moțca-Soci și are o lungime de 29,912 km. Conexiunea A8-DN2 la Moțca va fi realizată printr-o soluție provizorie, urmând ca bucata lipsă a Autostrăzii A8 dintre DN2 și nodul turbion cu A7 Bacău-Pașcani să fie licitată ulterior în segmentele A8 Pașcani-Iași. Costul estimat este de aproape 1,8 miliarde lei fără TVA și avem un prim termen de depunere oferte în 28.02.2023.
Pe ambele loturi, constructorii câștigători vor avea la dispoziție 6 luni de proiectare plus încă 24 de execuție. Contractele trebuie semnate în 2023 și duse la bun sfârșit până în 2026 ca să respecte jaloanele PNRR. Este evident că acest lucru va fi extrem de dificil de realizat, așa că ne bazăm tot pe noroc și mici-mari minuni.
Stadiul pe scurt pe ceilalți aproximativ 250 kilometri ai A8? Pe zona montană, Miercurea Nirajului-Leghin, în decembrie au fost consultările publice privind acordul de mediu care are șanse să fie emis până la primăvară. Problema principală este livrarea studiului de fezabilitate, mai precis a forajelor geotehnice, la un nivel decent de calitate pentru că banii din contract s-au terminat, așa cum v-am explicat de mai multe ori anul trecut.
Pe Moțca/DN2-Iași-Ungheni, CNAIR împreună cu proiectantul Consitrans au stabilit traseul final în ultimele zile ale lui 2022. Pe harta noastră interactivă îl puteți vedea calibrat după planșele la care avem acces în acest moment: https://bit.ly/3vyHC6w (bifați „proiecte propuse” în legendă). Teoretic studiul de fezabilitate ar trebui livrat și obținut acordul de mediu până la sfârșitul lui 2023 ca să se poată licita lucrările. Practic, vom vedea.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.