În ședința ordinară de joi, 28 martie, consilierii locali sunt chemați să adopte un proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza SF/DALI. indicatorilor tehnico-economici, inclusiv anexa privind descrierea investiției , pentru proiectul: „Reamenajare strada Bolyai din municipiul Târgu Mureș, tronson între piața Trandafirilor și strada Kőteles Sámuel”. Deocamdată, în această fază a proiectului, nu se discută despre închiderea străzii Bolyai pentru circulația autovehiculelor, însă proiectul urmărește transformarea acesteia într-o stradă pietonală. Pentru acest lucru însă va fi nevoie de aprobarea Poliției având în vedere faptul că traficul de pe Bolyai va trebui preluat de străzile din zonă.
Conform referatului de aprobare al hotărârii principalele deficiențe identificate constau în următoarele: mediul are de suferit din cauza poluării fonice și poluării prin emisii de carbon rezultate în urma traficului auto aflat în creștere, fiind deja ridicat; mobilitatea tuturor participanților la trafic (pietoni, bicicliști, automobile) este îngreunată de numărul mare de parcări amenajate pe o latură a străzii, de trotuarele subdimensionate și de lipsa traseelor dedicate bicicliștilor; se observă o alocare dezechilibrată a spațiului în favoarea traficului auto şi a parcării autovehiculelor; siguranța și calitatea utilizării acestor spații publice sunt diminuate de nivelul scăzut al iluminatului public; calitatea spațiului urban este afectată de prezența cablurilor aeriene; calitate nesatisfăcătoare a spațiilor dedicate pietonilor (spații neatractive, suprafețe de călcare degradate, mobilierul urban practic inexistent).
Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea investiției tehnice sunt: prioritizarea mobilității bazate pe mersul pe jos, cu bicicleta, cu scopul de a descuraja deplasarea cu autoturismele personale în centrul istoric; creșterea cotei modale a transportului public și nemotorizat pe jos, cu bicicleta; ocolirea centrul istoric de traseele de tranzit auto; diminuarea traficului rutier, reducerea congestiei în zona centrală, îmbunătățirea condițiilor de trafic (timpi de parcurgere, timpi pierduți, viteze de deplasare); reducerea emisiilor de carbon / gazelor cu efect de seră și poluării fonice; scăderea consumului energetic; crearea unei rețele de spații pietonale care să redea centrul istoric pietonilor de toate categoriile și vârstele, protejând persoanele cu dizabilități; protejarea și punerea în valoarea a multitudinii de monumente care se regăsesc în zona de intervenție; activarea si recuperarea acestor spații de patrimoniu, alături de creșterea atractivității acestora pentru locuitori și turiști.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.