Tabăra de formare a studenţilor de la psihologie, în cadrul Proiectului „TINERI PENTRU TINERI” este în plină desfăşurare.
Coordonatorul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, unul dintre formatori, a deschis a doua zi a sesiunii de formare de la Sovata prin stabilirea etapelor unei activităţi cu copiii, cu detaliile aferente fiecăreia.
Tot în această zi s-au abordat 2 dintre temele mari de siguranţă a copiilor: dispariţiile şi siguranţa personală şi a bunurilor (acasă, pe stradă, la şcoală). Cu exerciţii, jocuri, lucru pe grupe, nu doar s-au acumulat informaţii ci, foarte important, s-au stabilit modalităţi eficiente şi atractive în care ele pot fi transmise copiilor.
Pentru facilitarea activităţilor viitoare, studenţii voluntari au primit planuri de lecţii orientative, modele de exerciţii, jocuri de învăţare.
De ce este important să vorbim despre dispariţiile de copii? Unde se pot pierde/rătăci copiii? Ce facem în diverse situaţii de rătăciri, dar mai ales cum ne ferim să ajungem în astfel de împrejurări? Ce întrebări pot pune copiii? Cum clarificăm pe înţelesul lor acest subiect? Au învăţat asta în prima parte a zilei de luni.
Ce e SIGURANŢA?
Cum ne comportăm acasă, pe stradă, la joacă sau la şcoală pentru a fi în siguranţă, pentru a ne proteja bunurile? Hoţii sunt uşor de recunoscut? Cum ne ferim de ei? Cum reacţionăm, cui cerem ajutorul? Despre toate acestea şi multe altele, la Sovata, cu studenţii din Proiectul TINERI PENTRU TINERI, am învăţat punându-ne în locul copiilor.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.