Fără dovezi de la autorități, niciun produs, fie care vorbim de alimente, haine sau detergenți, nu mai poate fi promovat drept bio, eco, organic sau biodegradabil.
Este o nouă directivă europeană care interzice orice fel de informații înșelătoare despre produse. Europarlamentarii spun că interdicția se aplică și aparatelor electrocasnice care se strică după ce ies din garanție. Practica este considerată acum înșelătoare.
Noile reguli vor interzice și afirmațiile nefondate privind durabilitatea. De exemplu, afirmația potrivit căreia o mașină de spălat va rezista la 5.000 de cicluri de spălare, dacă acest lucru nu este adevărat sau demonstrat. Sau îndemnurile la înlocuirea consumabilelor mai devreme decât este strict necesar. Ceea ce se întâmplă adesea cu cerneala imprimantelor, de exemplu.
Parlamentarii europeni vor să interzică și afirmațiile bazate pe schemele de compensare a emisiilor. Cum ar fi campaniile prin care consumatorii sunt încurajați să cumpere anumite sticle de plastic pe motiv că ar fi mai bune pentru că producatorii au plantat copaci, pe undeva. În plus, companiile aeriene nu vor mai putea vinde zboruri neutru climatice, încurajând pasagerii să cumpere credite de carbon pentru a-și compensa emisiile.
Statistici oficiale arată că în Uniunea Europeana există mai mult de 1.200 de etichete și afirmații ecologice, însă doar 35% au vreo formă de verificare.
Sursa: Pro TV