Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) reprezintă peste 49% din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România, care se ridică la 1.263 mld. lei anual, conform unei analize a ZF pe baza datelor aferente anului 2016 furnizate de Registrul Comerţului.
Însă faptul că cele peste 600.000 de IMM-uri înregistrate nu reuşesc să facă afaceri mai mari decât cele aproape 1.800 de întreprinderi mari arată cât de dependentă este economia de un număr redus de companii şi cât de puţin oxigen primeşte de la noul „val“ de firme.
IMM-urile au cea mai mare pondere în cifra de afaceri totală în judeţe precum Cluj (72%), Vâlcea (73%), Teleorman (82%), Mehedinţi (100%), Vrancea (80%) sau Neamţ (72%).
În judeţul Mureş există peste 16 mii de firme, care au o cifră de afaceri de peste 7,2 miliarde de lei şi au 49 de mii de angajaţi.
În Bucureşti, IMM-urile au o contribuţie de 39% din cifra de afaceri a companiilor din municipiu. Cu toate acestea, micile afaceri din Capitală reprezintă mai bine de un sfert din rulajul tuturor firmelor din România.
Cea mai mică pondere a IMM-urilor în total cifră de afaceri se află în judeţul Argeş (24%). Acest judeţ este „capitala“ celei mai mari companii din România- Automobile Dacia- care reprezintă aproape jumătate din cifra de afaceri a companiilor din Argeş.
Citeste contzinuarea pe ZF
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.