Raport de activitate al ISU Mureș pe anul 2024
Raport de activitate al ISU Mureș pe anul 2024

Raport de activitate al ISU Mureș pe anul 2024

 CADRUL LEGISLATIV

Activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al JudeţuluiMureş s-a desfăşurat în baza prevederilor art.10 din Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, modificată şi completată prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 25/2004 aprobată prin Legea nr. 329/2004, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă aprobată prin Legea nr.15/2005 modificată și completată prin Ordonanţa de urgenţă nr. 1/2014 cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului României nr. 1490/2004 cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului României nr. 1492/2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţă profesioniste, modificată și completată prin Hotărârea  Nr. 606/2016 din 29 august 2016.

 MISIUNEA INSTITUȚIEI

Misiunea Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,HOREA” al județului Mureș este de a asigura, în zona de competență, în mod unitar și profesionist, apărarea vieții și a sănătății populației, a mediului înconjurător, a valorilor materiale și culturale, pe timpul producerii unor incendii, accidente, fenomene meteo periculoase sau a altor situații de urgență.

OBIECTIVE MAJORE ÎNDEPLINITE

  • Pregătirea personalului în condiții reale de lucru cu focul în CAISSON;
  • Finalizarea lucrărilor la sediul ISU și mutarea sediului înapoi pe strada Horea nr. 28;
  • Finalizarea execuției în cadrul obiectivului de investiție din cadrul Detașamentului de Pompieri Târnăveni;
  • Demarare licitație și finalizare lucrări pentru construirea unui nou garaj în cadrul Detașamentului de Pompieri Reghin;
  • Depunere proiect pentru obținerea finanțării pentru demararea unei investiții în vederea creșterii eficienței energetice la Detașamentul de Pompieri Sighișoara prin ADI Centru – proiectul este aprobat și se așteaptă rezultatul evaluării financiare;
  • Obținerea studiului de fezabilitate si continuarea demersurilor pentru construirea unei noi subunități de intervenție în localitatea Bălăușeri – studiul de fezabilitate este întocmit și se așteaptă obținerea finanțării;
  • Continuarea demersurilor în vederea realizării obiectivului de investiție ,,Centrul Național de Excelență de Pregătire în Situații de Urgență”;
  • Obținere Hotarare de Guvern pentru demolarea clădirilor GAZ din cadrul subunitățiilor;
  • Dotarea cu echipamente și mijloace de intervenție cu sprijinul Autoritățiilor județene și locale.

ACTIVITATEA DE PREVENIRE

 

Obiectiv:

Integrarea acţiunilor preventive în ansamblul global al eforturilor inspectoratului în vederea gestionării riscurilor la nivel judeţean şi creşterea nivelului de siguranţă, pregătire şi educare a populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţă.

Direcţie prioritară de acţiune:

Asigurarea unui management adecvat al situaţiilor de urgenţă la nivel local prin diversificarea acţiunilor, formelor şi mijloacelor de informare şi educare a populaţiei, precum şi asigurarea unui grad sporit de siguranţă a cetăţeanului aflat în spaţii publice.

Tabel III.1 –  1 Activităţi desfăşurate în anul 2024 comparativ cu anul 2023

ACTIVITATEA20232024Variaţia%
Avize emisep.s.i.11914118,49 %
p.c.76-14,29 %
Avize respinsep.s.i8511535,29 %
p.c.330 %
Autorizaţii emisep.s.i.768611,84 %
p.c.04400 %
Autorizaţii respinsep.s.i.446547,73 %
p.c.12100 %
ControaleObiective de investiţii7023-67,14%
Operatori economici514461-10,31%
Obiective cu substanţe periculoase6716,67%
Instituţii19129856,02%
Construcţii hidrotehnice1510-33,33%
Puncte de comandă000%
Localităţi253228%
Audit7572-4,00%
Informare şi pregătire preventivăArticole presă, online32712016-38,37%
Emisiuni radio tv6361942205,35%
Broşuri2650449069,43%
Pliante6779053520-21,05%
Afişe98321195021,54%
Instruire operatori economici626410-34,50%
Instruire instituţii26036741,15%
Instruire localităţi4032-20%

Grafic III.1 –  1Situaţia detaliată a controalelor de prevenire pe categorii de obiective

Grafic III.1 –  2Situația detaliată a deficiențelor pe categorii de obiective

Petiţii – sesizări

În 2024 au fost primite 38 petiţii din care 1 în domeniul avizării/autorizării, 37 în domeniul apărării împotriva incendiilor și 0 în domeniul prevenirii dezastrelor. Nu au fost înregistrate reveniri ca urmare a unor răspunsuri incomplete sau necorespunzătoare.

Sancţiuni

Pentru încălcările normelor ce au constituit contravenţii s-au aplicat un număr 2356 avertismente şi 297 amenzi pentru deficienţele constatate privind prevenirea situaţiilor de urgenţă,  în cuantum de 2.954.500 lei. Numărul amenzilor aplicate în 2024 a scăzut faţă de anul 2023 cu -20,80% iar cuantumul amenzilor aplicate în 2024 a crescut faţă de anul 2023 cu 14,87 %.

Activitatea de avizare/autorizare privind securitatea la incendiu și protecție civilă

Activităţi desfăşurate

În perioada analizată, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Horea” al judeţului Mureş, a emis un număr de 141 avize de securitate la incendiu.

Analiza documentaţiilor depuse în vederea obţinerii avizelor de securitate la incendiu a condus la respingerea a 115 dosare.

În urma verificărilor în teren şi a documentelor privind realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor pentru îndeplinirea cerinţei esenţiale „securitate la incendiu” la construcţii, instalaţii tehnologice şi alte amenajări, inspectoratul pentru situaţii de urgenţă judeţean a emis un număr de 85 de autorizaţii de securitate la incendiu şi a respins un număr de 65 cereri de emitere a autorizaţiei de securitate la incendiu.

Pentru obiectivele care funcționau fără autorizația de securitate la incendiu au fost emise un număr de 3 autorizații.

O activitate importantă derulată de structurile de avizare/autorizare o constituie controalele executate la obiective de investiţii, fiind desfăşurate în decursul anului 2024 un număr de 23 de controale în scădere față de anul 2023, aspect datorat complexității obiectivelor controlate raportate la dezvoltarea continuă a județului.

În conformitate cu prevederile Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora aprobat cu Hotărârea Guvernului României nr.273/1994, cu modificările şi completările ulterioare, specialiştii din cadrul structurii de avizare / autorizare au participat în 27 comisii de analiză tehnică, 5 comisii de recepţie la terminarea  lucrărilor, 3 comisii de urbanism şi 0 comisii de amenajare teritorială.

Activitatea de asistenţă tehnică de specialitate, în cursul anului 2024 s-a concretizat prin emiterea a 861 de puncte de vedere specifice, de către structura de avizare/autorizare și control și activități preventive. De asemenea s-a emis şi un număr de 241 puncte de vedere pentru documentaţii care nu se încadrau în categoriile de construcţii care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu şi/sau  protecţia civilă.

S-a emis un număr de 33 acorduri pentru comercializarea artificiilor cu 83 de locații fiind respinse un număr de 0, respectiv 29 acorduri pentru organizarea jocurilor de artificii, fiind respinse 0.

În ceea ce priveşte dinamica personalului care încadrează structura de avizare / autorizare, la 31.12.2024 , în cadrul acesteia îşi desfăşoară activitatea un număr de 3 specialişti, din care 1 ofițer se află în perioada de tutelă.

Grafic III.2 – 1 Situația avizelor-autorizațiilor de securitate la incendiu și protecție civilă

Grafic III.2 – 2Situație avizare autorizare

Informare şi educare preventivă

În anul 2024 pe linie de informare şi educare preventivă s-a acţionat pentru publicul ţintă: populaţia judeţului, autorităţile locale, instituţiile publice, serviciile deconcentrate, operatorii economici cu risc, personalul instituţiilor de învăţământ, elevi şi studenţi.

Concomitent cu activităţile practice de control şi îndrumare, s-a desfăşurat o intensă activitate de informare preventivă care s-a materializat în următoarele:

Grafic III.3 –  1Situația pe linie de informare si educare preventiva

Pe timpul executării controalelor la localităţile din judeţ, s-au instruit cadrele didactice responsabile pe lina situațiilor de urgență şi s-au distribuit materiale informative referitoare la situaţiile de urgenţă. S-au executat acţiuni de informare a preşcolarilor şi şcolarilor din  unităţile de învăţământ din judeţul Mureş, cu sprijinul întregului colectiv de inspectori din cadrul Inspecţiei de Prevenire, precum şi a personalului din cadrul subunităților de pompieri ale ISU “Horea” al judeţului Mureş, aceste acţiuni bucurându-se de un real succes, fiind primite cu un real interes atât din  partea copiilor cât şi a cadrelor didactice. Totodată s-au desfășurat controale de prevenire a incendiilor și exerciții de intervenție și evacuare în situații de urgență la toate unitățile de învățământ universitar din județ.

ÎN DOMENIUL OPERATIV

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă  ,,HOREA” al judeţuluiMureş a fost solicitat să intervină în anul 2024, la un număr de 3126 situaţii de urgenţă în raioanele de intervenţie (2556 solicitări în anul 2023, variația +22.30%),alături de 46 situaţii de urgenţă la care au intervenit SVSU/ SPSU în zona de responsabilitate a acestora (47 solicitări în anul 2023,variația -2.13%).

Tabel III.5.1 –  1 Situaţia solicitărilor la situaţii de urgenţă

Tip intervenție situații de urgență20232024Variatia%
Incendii452473+4.65
Ajutor medical de urgență350-100.00
Descarcerare3044+46.67
Asistența persoanelor441471+6.80
Alte situații de urgență230174-24.35
Protectia mediului42-50.00
Alte intervenții203257+26.60
Incendii vegetație/Arderi necontrolate149283+89.93
Salvări de animale3336+9.09
Asigurări măsuri situații de urgență216193-10.65

Situația intervențiilor in situații de urgență

Cele mai multe intervenţii în anul 2024 s-au înregistrat în luna August – 219 intervenţii iar cea mai mare variație comparativ cu lunile anului 2023  s-a înregistrat în luna Ianuarie cu 38.78% mai multe intervenții.

Timpul mediu de răspuns al echipajelor de intervenție din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „HOREA” al județului Mureș a fost de 18,15 minute. La stabilirea timpului mediu de răspuns nu au fost luate în considerare intervențiile echipei pirotehnice pentru asanarea teritoriului de muniție neexplodată rămasă în urma conflictelo r militare.

În perioada supusă evaluării s-au remarcat unele intervenţii care prin amploare, durată şi complexitate au  necesitat desfăşurarea unor acţiuni conjugate în colaborare cu Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţăşi alte instituţii cu funcţii de sprijin precum şi unele intervenţii generate de accidente rutiere pe razajudeţului unde pentru înlăturarea consecinţelor s-a acţionat cu un număr mare de efective şi tehnică de intervenţie. Dintre acestea, următoarele sunt mai reprezentative:

  • 14.02.2024 – Incendiu depozit electrocasnice, loc. Ungheni;
  • 14.02.2024 – Accident rutier (intre o autoutilitara și un autocamion), Calea Sighișoarei, mun Tg. Mureș;
  • 18.02.2024 – Accident rutier (2 autoturisme și 1 autocamion GPL), între loc. Bălăușeri și Chendu;
  • 08.03.2024 – Incendiu atelier auto în loc. Sâncraiu de Mureș, str. Sălcilor;
  • 24.03.2024 – Explozie, urmată de un incendiu la operator economic, mun. Tg. Mureș;
  • 13.04.2024 – Incendiu la S.C. PROFI ROM FOOD S.R.L, mun. Tg. Mureș;
  • 15.04.2024 – Incendiu fond forestier, sat Lăpușna (aprox. 15 ha);
  • 27.04.2024 – Accident rutier (2 autoturisme), în loc. Chendu;
  • 08.05.2024 – Accident rutier (1 autoturism), între loc. Ihod si Hodosa;
  • 30.05.2024 – Accident rutier (2 autocamioane și un autoturism), loc,. Ciba (Crăciunești);
  • 10.06.2024 – Accident rutier (2 autoturisme), loc. Cucerdea;
  • 27.07.2024 – Incendiu depozit ROMCAB, mun. Tg. Mureș;
  • 08.08.2024 – Accident rutier (2 autoturisme),  în zona termocentralei Iernut;
  • 12.08.2024 – Incendiu acoperiș carmangerie Petry Tg. Mureș;
  • 20.08.2024 – Incendiu vegetație uscată, com. Deda (aprox. 65 ha);
  • 09.09-10.09.2024  – Incendiu vegetație uscată, com. Saschiz (au ars aprox. 20 ha vegetație uscată, 10 ha pășune împădurită și aprox. 1 ha de pădure);
  • 09.09.2024 – Incendiu la S.C. ROMERCATO PRODIMPEX S.R.L, mun. Reghin
  • 26.09.2024 – Accident rutier (2 autoturisme), municipiul Tg. Mures;
  • 01.11.2024 – Accident rutier (1 autoturism și 1 autoutilitară), loc. Dumbrăvioara;
  • 03.11.2024 – Accident rutier (1 autoturism și 1 autoutilitară), loc. Gornesti;
  • 16.11.2024 – Incendiu complex de locuințe improvizate – mun. Sighisoara.

ASISTENȚA MEDICALĂ DE URGENȚĂ – PRIMUL AJUTOR CALIFICAT

Intervenție

Conform datelor statistice înregistrate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,HOREA” al judeţului Mureş, în anul 2024 echipajele S.M.U.R.D. au fost solicitate să intervină la un număr de 23058 cazuri, în medie 63 solicitări/zi, numărul solicitărilor crescând cu 3.44% față de anul 2023.

Tabel V.1 –  1 Clasificarea solicitărilor SMURD

Tip intervenție SMURD20232024Variatia%
Misiuni de sprijin141208+47.52
Exerciții138-38.46
Deplasari fără intervenție289317+9.69
Alarme false10999-9.17
Întors din drum181202+11.60

Grafic V.1 –  1 Situaţia intervențiilor SMURD

Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD din județ a fost de 09:41 minute.

Serviciile mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare, îşidesfăşoară activitatea în 15 locaţii.

MANAGEMENT OPERAȚIONAL

Dispecerizarea situațiilor de urgență

Din totalul celor 24157 cazuri de urgenţă la care a intervenit Inspectoratul pentru Situații de Urgență „HOREA” al județului Mureș în anul 2024, un număr de 1933 au fost intervenții în situaţii de urgenţă, iar 22224 au fost intervenții SMURD, în medie 66,00 intervenţii pe zi.

Tabel VI.1 –  1 Situaţia intervenţiilor 2023 – 2024

Categorii de intervenţii20232024Variaţia %
Total intervenţii altele decât SMURD17931933+7.81
Intervenţii SMURD2155822224+3.09
Total intervenţii2335124157+3.45

.

Totodată, pe parcursul anului 2024, au fost desfășurate la nivelul inspectoratului 2 sesiuni de pregătire, organizate în scopul dezvoltării cunoștințelor personalului care încadrează dispeceratele din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, al Inspectoratelor pentru Situații de Urgență, precum și pentru personalul din cadrul dispecerator Serviciilor de Ambulanță Județene și Serviciuliui de Ambulanță București-Ilfov, în lunile: octombrie și noiembrie.

Exerciții de pregătire și verificare

Pentru creşterea capacităţii de intervenţie, a gradului de profesionalizare a efectivelor subunităţilor de intervenţie, perfecţionarea concepţiei de acţiune şi pregătirea personalului s-a executat coordonarea, analiza, evaluarea a 72 exerciţii executate de subunităţi.

S-au desfăşurat unui număr de 3 exerciţii interne județene, împreună cu structuri județene care asigură funcţii de sprijin din cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, pentru care au fost întocmite documentele de planificare, organizare, desfăşurare şi evaluare, după cum urmează:

  1. Gestionarea unor situații de urgență generate de producerea unei alunecări de teren, în municipiul Sighișoara – CPX (Command Post Exercise) – aprilie 2024;
  2. Gestionarea unei situații de urgență generată de accidente majore cu implicații în afara amplasamentului și testare a planului de urgență externă la operatorul SEVESO – S.C. DAFCOCHIM S.R.L. Tg. Mureș – mai 2024;
  3. Gestionarea unei situații de urgență generată de accidente majore cu implicații în afara amplasamentului și testare a planului de urgență externă la operatorul SEVESO – SNGN – ROMGAZ S.A. – DEPOZITUL DE ÎNMAGAZINARE SĂRMĂȘEL – octombrie 2024;

În cadrul acestor exerciţii au fost angrenate atât forţe şi mijloace din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „HOREA” al judeţului Mureş cât şi forţe ale Inspectoratului de Poliţie Judeţean, Inspectoratului de Jandarmi Judeţean şi Gruparea Mobilă de Jandarmi, unităţi ale Ministerul Apărării Naţionale, SMURD, Serviciul de Ambulanţă Judeţean, precum şi alte instituţii cu funcţii de sprijin,  punându-se în aplicare planurile de cooperare întocmite între aceste instituţii.

            În anul 2024, în municipiul Tg. Mureș, s-au desfășurat 2 serii de cursuri de pregătire a personalului operativ cu atribuții de conducere și coordonare a intervențiilor – Stagiu de pregătire ,,COS-DSM” astfel:

  • Seria 1: 01.04 – 19.04.2024;
  • Seria 2: 07.10 – 25.10.2024.

În cadrul acestor sesiuni de pregătire s-au desfășurat un număr de 10 exerciții cu forțe și mijloace în teren la care au participat forțe și mijloace din cadrul subunitășilor ISU Mureș.

LOCUL I și distincția SPORTIVUL ANULUI 2024 se acordă domnului soldat KENESI BELA

Rezultate obținute:

Cupa ASPR la Atletism și cros – ediția 2024 (Piatra Neamț 15 – 17.05.2024):

– Locul III la proba Săritura în lungime, performanță obținută – 5,95 m;

Cupa ASPR la minifotbal – ediția 2024 (Târgu Mureș 04 – 07.06.2024 ) – locul III;

Concursurile serviciilor profesioniste pentru situații de urgență – ediția 2024:

Etapa zonală – Alba Iulia 24 – 26.07.2024:

Clasamente individuale:

– Locul I obținut la proba Pista cu obstacole pe 100m, timp obținut 16,94 sec.;

– Locul II obținut la proba Scara de fereastră, timp obținut 16,64 sec.;

– Locul I obținut la Proba cumulată Duel cu timpul de 33,58 sec.;

Clasamente pe echipă:

– Locul I obținut la proba Pista cu obstacole pe 100m;

– Locul I obținut la proba Scara de fereastră;

– Locul III obținut la proba Realizarea dispozitivului de intervenție la motopompă;

– Locul II în clasamentul general pe probe;

ETAPA NAȚIONALĂ – Piatra Neamț 20 – 23.08.2024:

Clasamente individuale:

– Locul I și titlul de CAMPION NAȚIONAL la proba Pista cu obstacole pe 100m, timp obținut 17,02 sec. (nou record național măsurat electronic);

Clasamente pe echipă:

– Locul I obținut la proba Realizarea dispozitivului de intervenție la motopompă;

– Locul III obținut cu Ștafeta 4x100m – timp obținut 63,75 sec.;

Resurse umane

Managementul modern al resurselor umane presupune crearea unui climat favorabil pentru stabilirea unui sistem de comunicare adecvat care să răspundă nevoilor întregului personal, în ceea ce priveşte stimularea creativităţii, recunoaşterea meritelor, transferul răspunderii asupra realizării sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor individuale şi colective ale personalului. Managementul resurselor umane necesită existenţa unui sistem de evaluare a performanţelor, a unui sistem de stimulare şi de recompensare a angajaţilor potrivit propriilor rezultate obţinute de aceştia.

I.1          LOGISTICĂ

În anul 2024, activitatea Serviciului Logistic din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Horea” al județului Mureş a avut ca obiectiv prioritar asigurarea materială a structurilor subordonate, concomitent cu gestionarea optimă a resurselor avute la dispoziţie.

Compartimentul Tehnic Utilaj şi Armament, Geniu, Chimic

Obiectivul principal al activităţii l-a constituit menţinerea în stare de operativitate a tehnicii de luptă şi asigurarea unei bune exploatări a întregului parc auto-moto şi celorlalte mijloace tehnice din înzestrarea inspectoratului.

La această dată parcul auto al inspectoratului este alcătuit dintr-un număr de 109 autovehicule și 35 remorci/semiremorci/MPR.

În cursul anului 2024 în dotarea inspectoratului au intrat următoarele autovehicule:

  • Autoturism Dacia Duster – 1 cpl.
  • Microbuz transport 8+1 persoane – 1 cpl.
  • Semiremorcă echipamente EMT – 1 cpl.

Totodată, în cadrul proiectului ,,Adaption grant for Romanian EMT level 1 fixed and mobile filed hospital (RO1.MS.EMT), proiect care a vizat creșterea capacităților medicale și a celor logistice ale Punctului Medical Avansat (PMA) românesc, nivel 1, fără intervenție chirurgicală, în scopul certificării acestuia ca EMT (Emergency Medical Team) tip 1 fix și mobil, de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS), Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,, Horea” al județului Mureș, a beneficiat de achiziționarea de echipamente destinate componenței echipei RO1.MS.EMT (corturi destinate spațiilor de cazare, echipamente de resort logistic – cutii de transport, paleți, transparenți pentru teren accidentat, PMA – aparatură medicală – injectomate, concentratoare de oxigen, ventilatoare, ECG etc) necesare bunei desfășurări a echipei modulului în eventualele situații de urgență. Valoarea totală a proiectului a fost de 998.920,00 €, din care 749.190,00 € reprezintă contribuția Uniunii Europene.

Situaţia autovehiculelor SMURD în funcţie de vechimea lor în exploatare:

  • sub 5 ani : 2 autovehicule;
  • între 5 şi 10 ani : 9 autovehicule;
  • peste 10 ani : 11 autovehicule.

     Situaţia autospecialelor de stingere a incendiilor, în funcţie de vechimea lor în exploatare:

  • Sub 5 ani : 13 autospeciale;
  • între 5 şi 10 ani : 2 autospeciale;
  • peste 10 ani: 15 autospeciale

În ceea ce privește necesarul de autospeciale de lucru cu apă și spumă prevăzut în tabela de înzestrare, inspectoratul se confruntă cu un deficit de 8 autospeciale.

INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Pe parcursul anului 2024, au fost transmise spre informare, reprezentanților mass-media, 132 de buletine informative şi comunicate de presă. De asemenea, s-a oferit accesul la aceste documente prin intermediul site-ului web al inspectoratului și a paginilor inspectoratului de pe rețelele de socializare.

În mass-media centrală şi locală au apărut circa 2980 de referințe despre Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş. Dintre acestea 695 au fost favorabile și 2285 au fost neutre. Nu s-au înregistrat crize mediatice și implicit nu au existat elemente cu potențial mediatic negativ.

            Au fost organizate, desfăşurate şi mediatizate diverse activităţi dedicate unor evenimente semnificative, dedicate zilelor recunoscute la nivel național și mondial, dar și activități ce au avut ca scop informarea și educarea preventivă în domeniul situațiilor de urgență, acțiuni caritabile, respectiv activități ce au susținut promovarea sportului și a unui stil de viață sănătos, precum:

  • 24  Ianuarie – Unirea Principatelor Române;
  • 13 Februarie – Marți 13 – Ziua Informării Preventive
  • 28  Februarie – 04 Martie  – Săptămâna Protecţiei Civile;
  • 27 Februarie – Miercurea Alarmelor;
  • 1 Martie – Mărțișoare din sufletul pompierilor mureșeni;
  • 9 Aprilie – Campania “Detector pentru Viață”
  • 1-19 Aprilie – Curs COS-DSM – exerciții în teren și XVR;
  • 22 Aprilie – Ziua Pământului;
  • 21-22 Aprilie – Concursurile pentru elevi – Cu viața mea apăr viața și Prietenii Pompierilor;
  • 29 Aprilie – Ziua Veteranilor de Război;
  • 25-29 Aprilie – Participarea lotului reprezentativ al IGSU la competiția internațională Rescue Great Day- Spania Sevilla;
  • 30 Aprilie – 9 Mai- – Participarea modulului medical RO MS EMT și XVR –la exercițiul internațional  „Clean Care 2024” și „Wigorous Warrior 2024” Ungaria;
  • 15 Mai – Ziua Internațională a Familiei;
  • 15-17 Mai – Cupa ASPR de atletism si cros;
  • 19 Mai – Noaptea Muzeelor;
  • 24 Mai – Concurs pentru elevi ( faza interjudețeană) – Cu viața mea apăr viața;
  • 26 Mai – Maratonul Resuscitării;
  • 1-2 Iunie – Ziua Copilului;
  •  4-8 Iunie – Cupei ASPR la minifotbal;
  • 4-6 Iunie – Locul 1 la faza zonală a Competiției Naționale de Descarcerare;
  • 08 Iunie – Eveniment „Dream Night”
  • 8-9 Iunie-  Alegeri pentru autoritățile publice locale;
  • 10 Iunie – Ziua Eroilor;
  • 14 Iunie – faza județeană a concursurilor profesionale ale Serviciilor Private pentru Situații de Urgență;
  •  1-19 Iulie – participarea pompierilor mureșeni la misiunea de stins incendii de pădure din Franța;
  • 4 Iulie – Festivalul Vibe;
  • 15-17 Iulie – Competiția Națională de Descarcerare;
  • 17 Iulie – faza județeană a concursurilor profesionale ale Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență
  • 26-27 Iulie – lotul profesional al ISU Mureș – participant și premiat în cadrul  Fazei Zonale a Concursurilor Profesioniste pentru Situații de Urgență;
  • 28 Iulie- Ziua Națională a Ambulanței
  • 01 August – Ceremonia de înaintare în grad, la termen;
  • 13 August – Marți 13 – Ziua Informării Preventive
  • 20-23 August – participarea lotului ISU Mureș la etapa națională a Concursurilor Profesioniste pentru Situații de Urgență;
  • 7 Septembrie – Competiția Pompierul Mureșean;
  • 8 Septembrie – Crosul Prietenii Pompierilor;
  • 13 Septembrie – Ziua Pompierilor, activitate în care a fost angrenată și Ziua Porților Deschise, respectiv competiția Cupa 13 Septembrie, activitate organizată atât prin activități dedicate exclusiv personalului inspectoratului, cât și prin competiții sportive în care a fost implicat personal din cadrul celorlalte instituţii cu atribuţii în domeniul securității naționale și ordinei publice din județul Mureș;
  • 25 Septembrie – Ziua SMURD;
  • 15 Septembrie – Sprjin indundații Galați și Bacău;
  • 15 Septembrie – Sfântul Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș;
  • 19 Septembrie – Sprjin indundații Galați;
  • 26 Septembrie – Sprjin indundații Galați;
  • 04 Octombrie –Inaugurarea Noului Sediu al Isu Mureș;
  • 07-25 – Curs COS-DSM – exerciții în teren și XVR;
  • 13 Octombrie – Ziua Internațională pentru Reducerea Riscului de Dezastre;
  • 16 Octombrie – Ziua Europeană a Resuscitării;
  • 22 Octombrie – Târg de Cariere;
  • 25 Octombrie – Festivitate de închidere a  a cursului dedicat personalului MSUD;
  • 28 Octombrie – Conferință de Închidere a proiectului „Adaptation Grant for Romanian EMT level 1”;
  • 05-09 Noiembrie –participare la Word Rescure Challenge 2024- Competiția mondială de Descarcerare;
  • 17 Noiembrie – Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Accidentelor de Circulație;
  • 23-24 Noiembrie- Alegeri pentru Președintele României;
  • 29 Noiembrie – Festivitate de închidere a  a cursului dedicat personalului MSUD;
  • 1 Decembrie – Ziua Națională a României;
  • 2 Decembrie- ceremonia de înaintare în grad înainte de termen, trecere corp ofițeri și depunere de jurământ;
  • 15 Decembrie – 20 de ani de IGSU și ISU Mureș;
  • 16-20 Decembrie – Colindătorii;
  • 21 Decembrie – Acțiune caritabilă – Casa de Copii din localitatea Sâncraiu de Mureș;
  • 25 Decembrie – Moș Crăciun la Secția de Pompieri Sărmașu.

RELAȚII INTERNAȚIONALE

                        Pe parcursul anului 2024,  s-au desfășurat  9 misiuni internaționale în care au fost implicate  cadre militare ale ISU Mureș, astfel:

  • O misiune de documentare pentru realizarea proiectării și execuției Centrului de Excelență în Pregătirea Personalului Operativ la Dezastre, desfășurată în Munchen, Germania, în perioada 10-13.01.2024, la care au participat 3 ofițeri;
  • O misiune/stagiu de pregătire  – PROIECTUL „Civil Protection and Emergency Medical Care in Mauritania” (PROMEDEUS), desfășurată în Mauritania, în perioada 28.02-08.03.2024 la care au participat 2 ofițeri și un subofițer din cadrul C.F.F.P.D.A.M.U.
  • O misiune/competiție internațională – Concursul Internațional „RESCUE GREAT DAY” desfășurată în Sevilia, Spania, în perioada 25-27.04.2024 la care a participat un subofițer din cadrul Detașamentului de Pompieri Târgu Mureș.
  • O misiune internațională/exercițiu – Exercițiul „Vigorous Warrior 2024” conexat cu exercițiul „Clean Care 2024” desfășurat în perioada 30.04-09.05.2024 în poligonul de instruire al Forțelor Armate ale Ungariei, în localitatea Bakonykuti, Ungaria la care au participat: 1 ofițer și 1 maistru militar din cadrul Serviciului Logistic, 3 ofițeri din cadrul Centrului Operațional, 1 maistru militar din cadrul Serviciului Comunicații și Tehnologia Informației, 2 subofițeri din cadrul C.F.F.P.D.A.M.U , 1 maistru militar și 13 subofițeri din cadrul subunităților.
  • O misiune internațională – Forumul European pentru Protecție Civilă, desfășurată în  Bruxelles, Belgia în perioada 03-05.06.2024 la care a participat un ofițer din cadrul Centrului Operațional.
  •  Două misiuni internaționale – Programul de poziționare 2024 (modul combatere incendii forestiere), desfășurate în Franța în perioadele 27.06-03.07.2024 și 12-18.07.2024 la care au participat 1 ofițer și 1 subofițer din cadrul Detașamentului de Pompieri Târgu Mureș și un subofițer din cadrul Serviciului Logistic, respectiv 2 subofițeri din cadrul Detașamentului de Pompieri Târgu Mureș.
  • O misiune internațională – curs specializare „PREVENT – Mitigating Flood Risk for Heritage”, desfășurată la Trogir, Croația în perioada 01-11.10.2024 sub coordonarea Institutului Național al Patrimoniului, la care a participat un ofițer din cadrul Inspecției de Prevenire.
  • O misiune/conferință – “Proiectul Knowledge Network on Workable Emergency Medical Systems Know EMS”, desfășurată la Madrid, Spania în perioada 24-28.10.2024, la care a participat un subofițer.
  • O misiune/competiție internațională – Competiția Mondială de Salvare, desfășurată la Terceira, Portugalia în perioada 03-10.11.2024, la care au participat 2 ofițeri din cadrul C.F.F.P.D.A.M.U. și 8 subofițeri din cadrul subunităților.

            În urma vizitelor de lucru, cu respectarea prevederilor OMAI nr.143/2015, au fost întocmite note de cuvânt, transmise în timp util eșalonului superior. În ceea ce privește activitatea pe linie de relații internaționale, raportările către eşalonul superior au fost efectuate în timp util, neînregistrându-se disfuncţionalităţi.

OBIECTIVE PENTRU ANUL 2025

  • Continuarea pregătirii personalului în condiții reale de lucru cu focul în CAISSON;
  • Continuare demersuri pentru obținerea finanțării în vederera demarării unei investiții pentru creșterea eficienței energetice la Detașamentul de Pompieri Sighișoara;
  • Continuare demersuri pentru construirea unei noi subunități de intervenție în localitatea Bălăușeri;
  • Continuarea demersurilor în vederea realizării obiectivului de investiție ,,Centrul Național de Excelență de Pregătire în Situații de Urgență”;
  • Continuare demersuri pentru demolarea clădirilor Gospodăriilor Agricole Zootehnice din cadrul subunităților;
  • Construirea unui teren de fotbal în cadrul Detașamentului de Pompieri Sighișoara cu sprijinul Asociația Club Sportiv Pompierii Mureșeni;
  • Continuarea dotării cu echipamente și mijloace de intervenție cu sprijinul autorităților județene și locale.