Implicaţiile deosebite, pe care disputa dintre consiliile judeţene Cluj şi Mureş pe tema aeroporturilor din subordine, le are asupra agenţilor economici, instituţiilor şi mai ales a populației din zonă ne îndreptațesc să prezentăm pe larg întreaga situație opiniei publice. Este îngrijorător şi alarmant modul în care Consiliul Judeţean Mureş gestionează disputa cu reprezentanții Consiliului Judeţean Cluj, având în vedere faptul că președintele CJ Cluj, Alin Tişe încearcă să acopere problemele grave pe care le are în Consiliul Judeţean Cluj şi la Aeroportul Cluj-Napoca prin lansarea unor acuzații la adresa Consiliului Judeţean Mureş şi a Aeroportului Transilvania Târgu Mureş.
Consiliul Judeţean Cluj şi Aeroportul Cluj-Napoca se află din august 2011 sub investigaţia oficială a Comisiei Europene pentru ajutorul de stat acordat operatorului aerian Wizz Air în perioada 2008 – 2011, când Aeroportul Cluj-Napoca cu acordul Consiliului Judeţean Cluj a aplicat operatorului aerian Wizz Air taxe de „0” lei/Euro în detrimentul celorlalţi operatori aerieni Malev, Carpat Air, Tarom, Blue Air etc. care plăteau pentru servicii similare 11 Euro/pasager. Astfel, pentru pasagerii transportați de Wizz Air şi neîncasați de Aeroportul Cluj-Napoca în perioada 2008-2011 suma se ridică la peste 15 milioane de Euro. Fapt care, a determinat ca Blue Air să-şi mute zborurile iar Carpat Air să renunţe să mai opereze de la Cluj, aspect nemenționat în cadrul disputei de reprezentanții Consiliului Județean Mureș, ceea ce a permis Consiliului Judeţean Cluj să arate cu degetul spre CJ Mureş într-o disperată acţiune de a muta atenţia opiniei publice şi a mass-mediei. De fapt, se doreşte trecerea sub tăcere a activităţii frauduloase efectuată de Consiliul Judeţean Cluj şi Aeroportul Cluj-Napoca precum şi a măsurilor de recuperare a banilor, prin decizia iminentă a Comisiei Europene.
Prin denunţul făcut către Comisia Europeană reprezentanții Consiliului Judeţean Cluj încearcă transferarea atenţiei publice de la problemele Consiliului Judeţean Cluj şi ale Aeroportului Cluj-Napoca către Consiliul Județean Mureș și Aeroportul Transilvania Târgu Mureș dar și blocarea dezvoltării activităţii de trafic aerian şi de modernizare a infrastructurii la Aeroportul din Târgu Mureș. Într-o astfel de situaţie, Consiliul Judeţean Mureş prin responsabilul juridic al Dosarului aflat pe rol la Tribunalul Cluj pentru anularea Hotărârii Consiliului Judeţean Mureş de stabilire a taxelor de la Aeroportul Transilvania Târgu Mureş ar trebui să solicite strămutarea cauzei într-o alta zonă, lipsită de influențe de orice natură.
Totodată, constatăm cu îngrijorare atitudinea manifestată de consilierul judeţean Mihai Poruţiu, care alimentează disputa dintre cele două consilii judeţene, căutând să obţină avantaje personale în detrimentul interesului general al celor care l-au ales.
Sursa: Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
update:
În urma apariției comunicatului de presă, consilierul județean Mihail Poruțiu a ținut să facă următoarele precizări:
Domnul Runcan, conducerea Aeroportului sau cei care semnează acest comunicat de presă, că nu pot spune exact cine, ar trebuie să fie mult mai îngrijorați de cei 22,585 milioane euro subvenție pe care i-au tocat în ultimii cinci ani, să fie mult mai îngrijorați de cele 40 de deplasări în străinătate, pe care nu au reușit să le justifice, să fie îngrijorați de salariile mari în condițiile în care primesc subvenție și nu fac profit și să fie mult mai îngrijorați de faptul că nu reușesc să eficientizeze activitatea aeroportului. Cred că acestea ar trebui să fie îngrijorările celor de la aeroport și să lase în pace consilierii județeni pentru că nu au nici un drept să judece nici un consilier județean, câtă vreme ei sunt o societate comercială înființată de Consiliul Județean.