Firmele mici și mijlocii românești, cu profil IT și non-IT, vor putea obține în curând fonduri europene pentru achiziții de echipamente și servicii digitale, într-un program de digitalizare în valoare totală de 150 de milioane de euro, aprobat de Guvern.
Pe StartupCafe.ro, am mai semnalat programul de digitalizare a IMM-urilor, iar între timp, vineri, Guvernul a aprobat hotărârea prin care se instituie acest program.
HG privind aprobarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, finanțat în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020 prevede un buget total de 150 milioane euro, din care 127,5 milioane euro fonduri europene și restul de la bugetul de stat, conform unui comunicat al Ministerului Fondurilor Europene, transmis StartupCafe.ro.
Activități sprijinite pentru microîntreprinderi și IMM-uri:
1. Activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul TIC, precum:
– achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune;
– amenajarea centrului de date în care se vor instala echipamentele TIC;
– achiziția/ dezvoltarea de aplicații software/ licențe necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, achiziționarea și implementarea de soluții de semnătură electronică;
– cercetare industrială sau dezvoltare experimentală;
– instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța.
2. Activități de digitalizare a IMM-urilor, altele decât cele care au ca obiect principal de activitate TIC, precum:
– achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului;
– realizarea rețelei LAN necesară pentru implementarea proiectului;
– achiziția și/sau dezvoltarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
– achiziția unui website de prezentare a companiei;
– achiziția unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național;
– achiziția soluției de semnătură electronică;
– achiziția de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități.