Tinerii români sunt pe ultimul loc din UE la competențele digitale. În timp ce 80% dintre tinerii europeni cu vârste între 16 şi 24 de ani aveau în 2019 competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază, în România procentul acestora era de doar de 56% arată un raport publicat recent de Eurostat.
Google a făcut un ghid despre cum poți să găsești lucruri: există scholar.google.com, unde poți să cauți informații academice, cauți imagini la imagini, cauți videoclipuri direct pe YouTube.
În opinia specialistilor, este esențial ca în secolul 21 să îți plătești facturile online, desi mulți români, între care și părinții ei, sunt neîncrezători în a realiza plăți la distanță.
Dar și mai important decât să folosești această facilitate pentru cumpăra bunuri și servicii este să știi să folosești tehnologia pentru a te „vinde”. A te vinde pe piața muncii.
Mulți români, bunăoară, petrec o perioadă mare de timp pe Facebook, Instagram sau Tik Tok, dar platforma în care ar trebui să își investească energia dacă vor un job mai bun este LinkedIn. „Să ai un profil online pe LinkedIn, unde chiar se angajează, este mult mai important decât să ai un profil de Facebook. Facebook e locul unde recrutorii te caută ca să vadă dacă nu ai greșit cumva cu ceva, de aceea este important să îți gestionezi profilul personal și să postezi lucruri cu intenție, astfel încât ele să fie în concordanță cu imaginea pe care vrei să o afișezi”, explică Armina Sîrbu pentru Republica.ro .
„În Europa și în lume s-a avansat foarte mult către CV-urile video. Companiile care se uită spre viitor cer linkul de profil de LinkedIn, cer video CV. Dacă vrem să facem un pas spre a aplica la joburi mai bune, dacă nu vrem să pierdem jobul în fața unui robot, trebuie să ne facem CV-ul într-un fel care să ne diferențieze. Nu ar strica să ai o pagină web în care să vorbești despre tine, să cauți pe cineva care să te ajute să scrii despre tine, un consultant, un recrutor care te poate ajuta să îți spui povestea. La noi, CV-urile în marea majoritatea a lor sunt liste, la autocunoaștere stăm foarte prost.
Pentru a putea funcționa într-o societate din ce în ce mai digitalizată ai nevoie nu doar de cunoștințe de tehnologie, ci și de autonomie și gândire critică. Acestea îți permit să reziști în fața manipulărilor și a marketingului agresiv online.
Citeste articolul complet pe Republica.ro