Prima zi de școală, după șase luni de pandemie, a început cu incertitudini și temeri. Întoarcerea la școală din acest an a fost una dintre cele mai mari provocări ale părinților, copiilor dar și a autorităților. Copiii au început noul an școlar în condiții total neobișnuite. Nu a existat o festivitate de deschidere, părinții nu au avut voie să conducă elevii în clase, măștile și distanțarea socială au fost obligatorii.
”Înainte de începerea anului școlar am avut discuții cu directorii instituțiilor de învățământ pentru stabilirea măsurilor necesare pentru reluarea activităților educative în contextual actual. Au fost luate măsuri cu privire la organizarea accesului în unitățile de învățământ și a orelor după un program diferențiat, cu circuite de intrare și ieșire diferite. Spațiile au fost organizate astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică. S-au stabilit grafice de curățenie, aerisire și dezinfecție zilnică precum și alte măsuri pentru desfășurarea cursurilor în condiții de siguranță igienico-sanitare. Am avut solicitări pentru a pune la dispoziția unităților de învățământ preuniversitar spații suplimentare adecvate pentru desfășurarea activităților didactice ” a declarat Maria Precup, primarul Reghinului.
Organizarea și desfășurarea cursurilor în instituțiile de învățământ se desfășoară fie conform scenariului verde (1), fie conform scenariului verde, combinat cu scenariul galben (2). Grădinițele au adoptat scenariul verde, Școlile Gimnaziale ”Augustin Maior” și ”Alexandru Ceușianu” aplică tot scenariul verde, Școala Gimnazială Nr.4 Apalina scenariul verde pentru clasele pregătitoare, clasele a IV-a și a VIII-a, scenariul galben pentru clasele a V-a, a VI-a și a VII-a, deoarece efectivul în aceste clase depășesc 30 de elevi și nu se putea asigura distanțarea. Pentru o bună desfășurare a cursurilor au fost montate în sălile de clase camere audio-video, cu conexiune la internet. Școala Gimnazială ”Florea Bogdan” a aplicat scenariul verde pentru clasele pregătitoare, a IV-a și a VIII-a, scenariul galben pentru restul claselor. Liceul Tehnologic ”Petru Maior” aplică scenariul verde, Liceul Tehnologic ”Lucian Blaga” funcționează partial pe scenariul verde (mai mult de jumătate din clase) și parțial pe scenariul galben (jumătate din efectivul clasei merge la școală, cealaltă jumătate urmărește cursurile online). La Liceul Tehnologic ”Ioan Bojor” 18 clase funcționează după scenariul galben, clasele a XII-a A, D și E, clasele de seral XI, XII, XIII și anul I postliceal sunt organizate conform scenariului verde. La Creșa Nr.1 s-a redus numărul de copii din grupă și programul de lucru la o singură tură.
”Pentru că nu s-au cheltuit în totalitate sumele alocate școlilor pentru utilități, datorită faptului că au fost închise din luna martie, sumele rămase vor putea fi folosite pentru cheltuielile necesare punerii în aplicare a măsurilor de prevenire a infectării cu noul coronavirus, mai mult, se pregătește o rectificare bugetară prin care se vor aloca sume de bani unităților de învățământ, astfel încât acestea să își poată desfășura activitatea în condiții de siguranță sanitară. De asemenea, în baza Ordonanței de urgență nr. 144 din 24 august 2020 privind unele măsuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfășurării în condiții de prevenție a activităților didactice aferente anului școlar 2020-2021, în contextul riscului de infecție cu coronavirus SARS-COV-2, vom scrie 2 proiecte. Unul pentru asigurarea elevilor la procesul de învățare în mediul on-line prin dotarea acestora cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare astfel încât orele de pregătire din timpul activităților didactice să se poată desfășura on-line. Celălalt proiect se referă la asigurarea de măști de protecție, dezinfectanți, combinezoane precum și alte echipamente de acest tip necesare pentru a preveni răspândirea virusului. Pentru buna pregătire a procedurilor de achiziții publice și elaborarea cererilor de finanțare aferente acestui apel de proiecte, am solicitat informații relevante din partea instituțiilor de învățământ din Reghin, precum numărul de elevi, necesarul de echipamente electronice, soluții dezinfectante, etc.” a subliniat Maria Precup.
GRAMA IMOLA