Pasionații de infrastructură au postat miercuri imagini de pe șantierul din zona Topa Mică, județul Cluj, unde grupul UMB lucrează la Autostrada Transilvania. Ei au numărat 22 de foreze, pe lângă furnicarul de muncitori și utilaje. Aceștia au anticipat concentrarea de forțe a constructorului român Dorinel Umbrărescu pe A3, în contextul finalizării lucrărilor la Centura Bacău.
„UMB la lucru în zona Topa Mică”, a scris Cristian74, autorul imaginilor postate miercuri pe forumul PeUndeMerg al Asociației Pro Infrastructură (API). El a adăugat că a numărat 22 de foreze pe șantier în filmarea pe care urmează să o publice.
Tronsoanele de 42 de kilometri din Autostrada Transilvania construite de grupul lui Dorinel Umbrărescu reprezintă cel mai avansat proiect de autostradă propus spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a declarat în iunie ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, aflat în vizită pe șantier.
Drulă a apreciat atunci că mobilizarea constructorului este bună pe sectorul din județul Cluj (Nădășelu-Mihăiești), pe care a fost emisă în primăvară autorizație de construire.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) propune finanțarea construcției a 434 de kilometri de autostradă prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Mai exact, este vorba de 324 de kilometri din Autostrada Moldovei (A7), 59 de kilometri din Autostrada Unirii (A8), 9 kilometri din A1 și 42 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3).
Contractul pentru subsecțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor a fost semnat pe 22 septembrie 2020 cu asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. ELECTROMONTAJ S.A pentru suma de 1,39 miliarde de lei. Durata contractului este de 96 de luni și include: 12 luni de proiectare, 24 de luni execuție și 60 de luni perioadă de garanție. Termenul pentru finalizarea lucrărilor pe cei 30,6 kilometri este anul 2023.
De asemenea, CNAIR a semnat pe 1 iulie 2020 cu firmele constructorului român Dorinel Umbrărescu contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) din Autostrada Transilvania (A3). Valoarea contractului este de 680 de milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectare, 24 de luni execuție și 120 de luni garanție.FOTO: Autostrada Transilvania, lucrări zona Topa Mică (sursa: Cristian74, membru al forumului PeUndeMerg)
Stadiul lucrărilor pe lotul doi al A10 Sebeş-Turda este de 90%, în prezent fiind turnat ultimul strat de asfalt, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.
„A10 Sebeş-Turda – se aşterne ultimul strat de asfalt pe Lotul 2. Stadiul lucrărilor: 90%. Lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda este unul dintre proiectele prioritare pentru România. Pe cei 24,2 km ai tronsonului – de la Pârâul Iovului la Aiud – a început turnarea covorului final de asfalt”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.about:blank
Potrivit acestuia, se mai lucrează la montarea de parapete, la spaţiile de servicii, sistemul de scurgere a apelor, iar la viaductul peste calea ferată de la Teiuş se execută ultimele umpluturi.
„Facem toate eforturile să ne asigurăm că antreprenorul îşi respectă graficele asumate, astfel încât anul acesta să circulăm pe întreaga autostradă Sebeş-Turda”, a punctat Cătălin Drulă.
Ministrul Transporturilor anunţa pe 18 iunie că anul acesta se va circula pe întreaga autostradă Sebeş-Turda, în condiţiile în care constructorul a dat asigurări că lotul 2 al autostrăzii va fi gata în toamnă.
Lucrările pe Lotul 2, în lungime de 24,25 km, sunt realizate de Asocierea Aktor – Euro Construct Trading ’98, deschiderea traficului fiind estimată pentru noiembrie 2021. Valoarea proiectului este de 541,73 milioane lei fără TVA.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.