Senatul a aprobat: Grădinița va fi obligatorie!

Senatul a aprobat: Grădinița va fi obligatorie!

„Senatul, în calitate de for decizional, a votat luni în favoarea unui proiect de lege iniţiat de UDMR, care prevede obligativitatea învăţământului preşcolar în România. Actul normativ modifică Legea Educaţiei şi stipulează ca, până în anul 2020, învăţământul general obligatoriu să cuprindă şi ultimul an de învăţământ preşcolar, urmând ca până în 2023, respectiv 2030, atât grupa mică cât şi cea mijlocie din etapa preşcolară să devină forme de învăţământ cu caracter obligatoriu. Grădiniţa contribuie la dezvoltarea individuală a copiilor, pentru că în această perioadă cei mici îşi pot însuşi bazele normelor şi valorilor societăţii. Scopul nostru este ca învăţământul preşcolar să beneficieze de un rol mai accentuat în educaţia generală obligatorie. Salutăm faptul că partidele parlamentare au identificat importanţa acestui proiect de lege şi am reuşit, astfel, să găsim parteneri în susţinerea învăţământului preşcolar”, a declarat liderul grupului UDMR din Senat, Cseke Attila, după ce plenul Senatului a adoptat propunerea legislativă a Uniunii.

Deputatul Szabo Odon, iniţiatorul proiectului de lege, a adăugat: „În timp ce în mediul urban părinţii îşi înscriu copiii la grădiniţă, acest lucru prezintă, adeseori, dificultăţi în mediul rural. Statisticile demonstrează un decalaj de 10 la sută în această privinţă, iar scopul nostru este să eliminăm această diferenţă. Problemele numeroase cu care se confruntă ulterior, în clasa a I-a, copiii, învăţătorii şi părinţii rezultă din neînscrierea celor mici în învăţământul preşcolar. Astfel, trebuie să încurajăm înscrierea copiilor la grădiniţă şi în mediul rural”.

Senatorul UDMR, Novak Csaba Zoltan, a susţinut proiectul de lege în cadrul lucrărilor din Comisia pentru Învăţământ a Senatului. El a subliniat faptul că învăţământul preşcolar nu reprezintă doar un loc de joacă supravegheat, unde părinţii îşi pot lăsa copiii în timp ce sunt ocupaţi. „Grădiniţa este locul unde micuţii se pot obişnui cu sistemul educaţional şi normele de integrare într-o comunitate: ei învaţă să acorde atenţie educatorului, să se implice în activităţi comune, aici îşi pot dezvolta memoria, răbdarea şi abilitatea de a coopera. La grădiniţă, copiii pot învăţa să se conformeze cu un orar şi unele reguli”, a declarat senatorul.