Instituția Prefectului a cerut autorităților publice locale să facă o situație a proiectelor cu finanțare europeană aflate în derulare la această oră. Potrivit acesteia s-au aplicat 251 proiecte cu o valoare totală de 637.110,43 mii euro, s-au semnat 99 de contracte cu o valoare totală de 208.940,29 mii euro și s-au făcut plăţi până la sfârşitul lunii februarie 2012 pentru 77 contracte cu o valoare totală de 99.390,098 mii euro, din care efectiv s-au încasat de beneficiari 54.123,40 mii euro. Comunicatul Prefecturii mai precizează că: „Autorităţile administraţiei publice locale şi structurile subordonate au promovat 192 de proiecte cu finanţare din fonduri post-aderare. S-au semnat 52 de contracte cu o valoare totală de 170.448,83 mii euro din care: 12 Consiliul Judeţean Mureş, 20 Consiliile Municipale, 3 Consiliile Orăşeneşti şi 17 Consiliile Locale Comunale”.
- Principalele cauze de risc în pierderea finanțărilor au fost identificate ca fiind:
- Durata prea mare a evaluării cererilor de finanţare
- Fonduri insuficiente, epuizate
- Instituţii publice care nu şi-au putut asigura co-finanţarea la bugetul proiectului
- Proiecte declarate eligibile, reportate, nefiind selectate pentru finanţare
- Amânarea semnării contractelor de finanţare, deşi proiectele au fost aprobate
- Lipsa fondurilor pentru cofinanţare, din cauza dificultăţilor întâmpinate la încasarea veniturilor la bugetul local.
(C.H.)