Președintele Consiliului Județean Mureș, Péter Ferenc, și preşedintele Consiliului de Administrație al Aeroportului ”Transilvania” din Tîrgu-Mureș, Peti András au prezentat astăzi, 6 Iulie 2018, în prezența Ministrului Cercetării și Inovării, Nicolae Burnete și a secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ion Iordăchescu, documentul de planificare strategică dezvoltării infrastructurii aeroportuare pentru următorii 50 de ani. În cadrul aceluiaşi eveniment au fost prezentate şi rezultatele investiţiei de reabilitare finalizate la sfârşitul lunii iunie.
Studiul de prefezabilitate, care a fost întocmit în paralel cu derularea proiectului de reparație capitală a pistei de decolare/aterizare, conține 26 de obiective, constituind astfel o Strategie Generală pentru dezvoltarea Aeroportului. Obiectivele sunt corelate cu cele incluse în Master Planul General de Transport al României, aprobat în 2016.
Domnul ministru Nicolae Burnete a subliniat importanța Aeroportului Transilvania Tîrgu-Mureș și a exprimat dorința Guvernului României de a realiza investiții majore în infrastructura de transport din România.
”Este o bucurie pentru mine să mă aflu astăzi aici pentru că ceea ce se întâmplă aici la Aeroportul Tîrgu-Mureș nu este puțin lucru. Acest Aeroport este important pentru Tîrgu-Mureș, pentru Transilvania și pentru România. Guvernul României a avut o contribuție financiară semnificativă, ceea ce înseamnă că acest Guvern se gândește la investițiile majore și va face întotdeauna aceste investiții. Îmi doresc ca acest Aeroport să ajungă între primele din țară pentru că este nevoie de acest Aeroport la Tîrgu-Mureș”, a declarat Ministrul Cercetării și Inovării.
Consiliul Judeţean Mureş, ca autoritate tutelară, doreşte ca Aeroportul din Tîrgu-Mureş să urmeze o dezvoltare coerentă şi va face toate demersurile necesare pentru ca obiectivele propuse să fie realizate, a accentuat în cadrul conferinţei de presă, președintele Consiliului Județean Mureș, Péter Ferenc.
”Este un document strategic, pe termen lung, care definește și amplasează obiectivele dorite a fi dezvoltate în viitor. Studiul a inclus 26 de obiective cu două variante de lucru. O variantă de lucru a vizat ca aceste dezvoltări, respectiv cât mai multe dintre obiective, să fie incluse în amplasamentul actual, adică pe terenul proprietatea Consiliului Județean și în administrarea Aeroportului. A doua variantă a vizat extinderea prin achiziționare de teren și mobilarea zonei adiacente cu aceste obiective noi. Aceste obiective, pe de o parte, urmăresc creșterea capacității operaționale și de procesare, reducerea timpului alocat și creșterea gradului de satisfacție a pasagerilor. Pe de altă parte se urmărește dezvoltarea de noi facilități și de noi servicii oferite clienților Aeroportului”, a declarat acesta.
Astfel, în perioada următoare, în baza acestui document strategic, vor fi întocmite patru studii de fezabilitatea care vizează: extinderea pistei de la 2000 la 2500 de metri pe direcția Vest, către localitatea Sînpaul; extinderea platformei de parcare aeronave, cu două variante de lucru, respectiv unificarea celor două platforme existente sau crearea unei noi platforme, fie adiacentă celor două fie în partea de nord; extinderea terminalului de pasageri sau crearea unei infrastructuri noi; facilitarea accesului aviației generale și aviației business și deservirea serviciilor medicale de urgență prin construirea unui hangar, platformă specială, acces separat, parcare separată și cale de rulare etc.
Primele trei obiective sunt incluse și în Master Planul General de Transport al României, finanțarea acestora fiind posibilă prin accesarea de fonduri europene nerambursabile.
Celelate obiective cuprinse în document vizează: modernizare și extindere uzină electrică, remiză PSI, remiză pentru autospeciala de stins incendii, dezvoltarea serviciului cargo, gospodărie apă potabilă, gospodărie depozitare deșeuri aeroportuare, depozit carburant și lubrifianți etc.
”Toate aceste obiective sunt investiții noi. Astăzi facem o strategie pentru 50 de ani pentru că în baza unui astfel de document strategic asumat și sperăm noi continuat de următorii conducători, se va putea construi și dezvolta în mod armonios acest Aeroport, nu în haos. În acest studiu totul este armonizat pe timp de 50 de ani. Ușurăm astfel activitatea pentru viitor. Este important să avem pregătite studiile pentru cele 3 obiective majore care pot fi finanțate din fonduri europene pentru accesarea cât mai curând posibil acestor fonduri disponibile. Celelalte obiective vor fi finanțate din fonduri proprii sau guvernamentale”, a declarat președintele CA al Aeroportului ”Transilvania”, Peti András.
Strategia a fost prezentată cu același prilej reprezentanților autorităților centrale cu atribuții în domeniul aviaţiei, Agenției de Dezvoltare Regională Centru, parlamentarilor mureșeni, primarilor din județ, reprezentanților mediului de afaceri și mass mediei.
Aeroportul ”Transilvania” din Tîrgu-Mureș a fost construit în anul 1968. În cei 50 de ani de funcţionare nu a fost realizată nici o investiţie majoră de reabilitare a pistei de decolare/aterizare. Consiliul Judeţean Mureş a demarat la finalul anului 2016 cea mai amplă lucrare de reparaţie a pistei. Lucrarea a fost realizată de asocierea de firme PORR Construct SRL și Geiger Transilvania SRL, valoarea acesteia fiind de 56.758.085 lei cu TVA inclus. Din această suma, 50 de milioane lei reprezintă finanţarea acordată de Guvernul României, restul sumei fiind suportată din bugetul judeţului Mureş.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.