Studiu pe 30.000 de gameri: 1 din 5 este angajat, iar numărul femeilor s-a dublat în 3 ani
Studiu pe 30.000 de gameri: 1 din 5 este angajat, iar numărul femeilor s-a dublat în 3 ani

Studiu pe 30.000 de gameri: 1 din 5 este angajat, iar numărul femeilor s-a dublat în 3 ani

Aproape unul din cinci gameri din România (19%) provine din rândul persoanelor angajate, conform studiului „Cine e gamerul român?”, realizat de Groupe Société Générale și Good Game Industry pe un eșantion de 30.000 de respondenți.

Cercetarea, derulată online în perioada iulie-august 2025, arată că aproape jumătate dintre gameri (49%) sunt elevi, iar 24% sunt studenți. În ceea ce privește intensitatea hobby-ului, peste 45% se joacă cel puțin cinci zile pe săptămână, iar 93% petrec minimum o oră zilnic în fața ecranului.

Numărul femeilor gamer s-a dublat față de 2022

Studiul relevă că 84% dintre gameri sunt bărbați și 15% femei – un procent aproape dublu comparativ cu cercetarea din 2022, când femeile reprezentau doar 6,6% dintre respondenți.

„Singuratici, sedentari, rupți de realitate, procrastinatori, fără viitor, nu? Asta ar fi percepția, din exterior, despre gameri. E falsă, formată doar din prejudecăți și conservatorism și pictează un portret nedrept, injust și incomplet. Găsim oameni pasionați de jocuri video în toate categoriile sociale, la toate vârstele și meseriile”, a declarat Toma Nicolau, co-fondator Good Game Industry.

Profil demografic și preferințe

Cea mai mare parte a gamerilor (37%) are între 18 și 24 de ani, urmată de grupa 14-18 ani (33%). Aproximativ două treimi (67%) locuiesc în mediul urban, iar 17% în București.

PC-ul desktop rămâne cea mai populară platformă de joc (68%), urmat de telefon (52%) și laptop (38%). Genurile preferate sunt sandbox (51% – titluri precum Minecraft sau Roblox), shooters (50% – CS2, Valorant) și action-adventure RPG (44% – seria GTA).

În ceea ce privește consumul de conținut, YouTube domină detașat (97%), urmat de TikTok (44%) și Instagram (28%).

Interes ridicat pentru cariere în esports

Aproape o treime dintre gameri (31%) consideră „foarte interesantă” o carieră în esports. Principalele motivații sunt pasiunea pentru jocuri (85%) și dorința de a câștiga bani din ceea ce le place (68%).