Guvernul a actualizat cadrul legislativ necesar înființării a 8 organizații de management al destinației (OMD-uri), care vor include toate entitățile publice și private relevante care își desfășoară activitatea în sectoarele turismului și culturii într-o anumită zonă.
Criteriile minime pentru înființarea unui OMD regional pentru a reprezenta destinația sunt:
- Să existe minimum 10.000 de locuri de cazare clasificate în cadrul destinației
- Structura organizatorică a organizației de management al destinației să cuprindă cel puțin un post de manager de destinație turistică
- Existența unei proiect de strategie de dezvoltare și marketing turistic și a unui plan de acțiune
- Un buget minim de 250.000 euro, echivalent in lei la cursul BNR din data depunerii cererii pentru obținerea avizului
Județul Mureș respectă toate criteriile, așadar a fost inclus în cadrul OMD Transilvania, care cuprinde și județele Brașov, Sibiu, Cluj, Harghita, Hunedoara, Covasna, Alba și Bistrița-Năsăud.
La nivel național se înființează Organizația de Management a Destinației Naționale pentru Turism, ai cărui membrii sunt autoritatea administrației publice centrale responsabilă în domeniul turismului, organizațiile de management al destinației regionale, alte entități publice sau private relevante în turismul național care nu fac parte dintr-un alt OMD, indiferent de nivel, organism cu rol în realizarea și implementarea strategiei de marketing a destinației România.
SURSA: profit.ro