Conform lucrării Băncii Mondiale intitulată „Orașe-magnet: Migrație și navetism în România” si având în vedere că Tîrgu Mureș atrage foarte mulți navetiști, este necesară o strategie pentru dezvoltarea infrastructurii, lucru destul de dificil având în vedere că dispunem de drumuri greu de lărgit, mai ales la drumul spre Cluj Napoca. Apoi, mari probleme în acest sens avem atât cu centura ocolitoare a orașului, la care momentan lucrările au fost stopate și nu se știe când se vor relua, precum și cu realizarea autostrăzilor care să lege județul de alte zone ale țării. Iar aceste aspecte ar putea încetini dezvoltarea județului, ca o urmare a unei reședințe de județ tot mai sufocate de traficul auto intens.
Dar, administrația Tîrgu Mureș nu are resursele necesare pentru a finanța o infrastructură care se extinde dincolo de granița sa administrativă. În plus, acest tip de infrastructură nu este eligibil pentru finanțare din fonduri UE.
„Brașov, Oradea, Arad, Sibiu, Târgu Mureș și Craiova se află de asemenea în top în ceea ce privește numărul de navetiști atrași, cu aproximativ 51.000, 35.000, 32.000, 23.000, 22.000 și, respectiv, 20.000 de navetiști în fiecare zi. Atunci când cifrele privind traficul zilnic pe o șosea (care se referă cel mai adesea și la fluxurile de tranzit, nu doar la cele de navetiști) depășesc 15.000 de vehicule, se recomandă ca drumul respectiv să devină autostradă. Chiar și numai acest lucru indică faptul că toți polii interjudețeni vor necesita o modernizare a infrastructurii lor metropolitane de legătură. Pentru perioada de programare 2014-2020, a trebuit ca toate reședințele de județ să dezvolte planuri de mobilitate și să indice investițiile necesare în infrastructura de legătură până în 2030”,
recomandă studiul Băncii Mondiale.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.