La sediul uneia dintre instituţiile în care are loc testarea, Institutul Naţional pentru Sănătatea Coloanei de la Budapesta, Bence Rétvári a anunţat că scopul noului sistem de gestionare a programărilor este acela ca pacienţii să obţină cât mai curând posibil o programare şi să aştepte cât mai puţin pentru a le veni rândul la consultaţie.
În următoarele luni se doreşte ca sistemul să fie integrat şi în aplicaţia mobilă a Spaţiului de Servicii Electronice pentru Sănătate (EESZT) din Ungaria, “Fereastra de Sănătate”, astfel încât monitorizarea orelor disponibile pentru consultaţii să fie posibilă şi de pe telefonul mobil, a precizat secretarul de stat.
Bence Rétvári a subliniat că în prezent, în ambulatorii se prezintă 50 de milioane de pacienţi în fiecare an, iar aceştia sunt îngrijoraţi în primul rând din cauza timpilor de aşteptare, astfel că este important ca sistemul să devină cât mai transparent şi rapid.
Este vorba, de fapt, de aplicarea la nivel naţional a unui model care a fost dezvoltat la Debrecen în urmă cu 15 ani şi care acolo funcţionează bine, a relatat secretarul de stat.
Tibor Tóth, coordonatorul profesional al proiectului, a declarat că dezvoltarea are o dublă direcţie: pe de-o parte, pacienţii vor avea acces mai uşor şi mai rapid la consultaţii, iar pe de altă parte, instituţiilor le vor fi disponibile instrumente tehnice şi proceduri moderne cu ajutorul cărora primirea pacienţilor va avea un standard înalt şi unitar în toată ţara.
În noul sistem, pacientul care soseşte la ambulatoriul de specialitate se poate autentifica prin introducerea numărul său de asigurat pe un ecran tactil, va primi un număr de ordine, iar apoi va fi chemat la consultaţie prin afişarea numărului său de ordine pe un display, în faţa cabinetului, a explicat managerul de proiect.
Sursa: MTI