A deschis calea pentru airbag-urile standard. James Bond a condus-o. Şi a definit o întreagă clasă de votare în Marea Britanie. Ford Mondeo, maşina de familie a mărcii Ford, sărbătoreşte 20 de ani şi peste 4,5 milioane de vânzări în Europa şi totul este abia la inceput “Mondeo are o tradiţie bogată şi un viitor strălucit”, a declarat Barb Samardzich, vicepreşedintele diviziei de Dezvoltare a Produselor, Ford Europa. “În două decenii, Mondeo a reprezentat o dinamică a şofatului excelentă, tehnologii surprinzătoare, siguranţă excelentă şi eficienţă excepţională a consumului de combustibil”.
Pentru a sărbători două decenii de Mondeo, Ford a publicat astăzi un nou material video pe Internet cu comentariu realizat de actorul de la Hollywood Ray Winstone, care a jucat în filme precum “The Sweeney,” “Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull” şi “The Departed.”
Modelul Mondeo a fost lansat în 1993, pe baza unui program de dezvoltare de 5 ani, care a costat 3 miliarde de lire sterline (4,6 miliarde de dolari). Mondeo a fost declarată Maşina Anului în 1994 şi a continuat să impună standarde în clasa sa timp de două decenii, obţinând numeroase premii în Europa. Mondeo a pus la dispoziţia clienţilor săi europeni numeroase tehnologii la preţuri rezonabile. Modelul din prima generaţie oferea un airbag drept dotare standard, un airbag opţional pentru pasager şi de asemenea a oferit numeroase funcţii noi precum controlul tracţiunii, amortizare adaptativă, Sistemul Antiblocare Roţi (ABS) şi servodirecţia.
O versiune Mondeo revizuită cu stilizare actualizată din 1996 oferea airbag-uri laterale opţionale, care au fost oferite ca dotare standard doi ani mai târziu, ABS cu patru canale şi o greutate redusă.
Ford a lansat a doua generaţie a modelului Mondeo în 2000, cu Sistemul de Protecţie Inteligentă Ford, care folosea un sistem de senzori pentru a calcula cele mai eficace funcţii de siguranţă care puteau fi declanşate în caz de accident. În plus, Mondeo a oferit în premieră şoferilor Ford scaune spate încălzite, faruri automate şi ştergătoare parbriz cu senzori de ploaie.
A fost atât de popular încât face parte din lexiconul Marii Britanii, întrucât expresia „Bărbatul Mondeo” a definit o nouă clasă de vot în prima parte a ultimului deceniu.
Modelul Mondeo din generaţia a treia a fost lansat în 2007 după un debut pe marele ecran ca maşină Bond în filmul „Casino Royale” din 2006.
Datorită noului model, şoferii Ford au fost printre primii care au beneficiat de tehnologii precum Controlul Vitezei de Croazieră Adaptativ, Controlul Dinamic Interactiv al Vehiculului şi sistemul Ford Easy Fuel pentru a preveni alimentarea eronată cu combustibil.
Mondeo a fost îmbunătăţit din nou în 2010 cu cea mai nouă tehnologie Ford EcoBoost pentru motoarele cu benzină, inclusiv Avertizare în caz de Părăsire a Benzii, Sistemul de Alertare a Şoferului şi Fază Lungă Automată.
Mondeo a obţinut peste 20 de premii în 20 de ţări inclusiv Croaţia, Republica Cehă, Germania, Olanda, Norvegia, Rusia, Spania şi Marea Britanie.
Dinamica şofatului, cea mai bună în clasa sa, a fost întotdeauna un element fundamental al experienţei Mondeo, demonstrat de modelele de performanţă care includ motoarele V6 ST200 şi ST2200 şi motoarele actuale Duratorq de 2,2 litri cu 200 CP pe motorină şi EcoBoost de 2 litri cu 240 CP pe benzină.
Recent Ford a îmbunătăţit din nou modelul Mondeo, care acum oferă emisii de CO2 de doar 119 g/km* şi un consum de combustibil de 4,6 l / 100 km datorită motorului Duratorq de 2 litri pe motorină disponibil cu până la 163 CP – ceea ce înseamnă că acum Mondeo oferă mai multă putere decât principalii săi rivali care oferă emisii de mai puţin de 120 g/km CO2.
Mondeo oferă şi Tehnologia Ford ECOnetic de Încărcare Regenerativă Inteligentă, sistemul Ford EcoMode, care oferă informaţii şoferului, şi a fost primul Ford cu sistemul de Închidere Activă a Grilei, care reduce rezistenţa aerului.
Noul model global Mondeo care va fi lansat în Europa la sfârşitul anului 2014 şi va avea tehnologii avansate suplimentare care includ motorul pe benzină de 1 l itru EcoBoost, care a câştigat numeroase premii, şi care va oferi o eficienţă sporită a consumului de combustibil; grup motopropulsor pe benzină pentru Vehicule Electrice Hibride; faruri LED complet adaptative, oferite pentru prima dată în acest segment; şi debutul european al centurilor de siguranţă gonflabile pentru scaunele din spate, menite a reduce leziunile capului, gâtului şi toracelui pentru pasagerii din spate.
„Viitorul modelului Mondeo este unul strălucit şi la Ford Motor Company va fi plăcerea noastră să oferim alţi 20 de ani de inovaţie şoferilor din toată Europa”, a adăugat Samardzich.
Ford Europa produce, vinde şi servisează vehicule Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 47.000 de angajaţi la fabricile sale deţinute în totalitate, sau 67.000 de angajaţi incluzând asocierile în participaţie şi societăţile neconsolidate. În plus faţă de Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europe includ Divizia de Servicii cu Clienţii Ford şi 22 de unităţi de producţie (13 deţinute în totalitate sau asocieri în participaţie consolidate şi nouă asocieri în participaţie neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – anul în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a demarat în 1911.
Despre Ford Motor Company
Ford Motor Company, lider mondial în industria auto cu sediul în Dearborn, Mich., produce sau distribuie automobile pe şase continente. Cu aproximativ 177.000 de angajaţi şi 65 de fabrici în toată lumea, printre mărcile auto ale companiei se numără Ford şi Lincoln. Compania furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Pentru informaţii suplimentare despre Ford şi produsele sale globale, accesaţi www.corporate.ford.com.