În această ediție am încercat să descoperim câteva dintre cele mai importante apariții pe scena auto, momente ce vor fi urmate de valuri în presa de specialitate. Cum ar fi, de exemplu, seria ,,i” de la BMW. Modelul i3 deja e prezent pe piață și urmează i8.
Seria I deschide epoca full-electric a producătorului german și în doar câteva zile de la lansare spotul TV al acestui model fusese vizionat de peste 3,1 milioane de utilizatori ai canalului Youtube.
Ca idee, i3 este mașina de oraș, în timp ce i8 va fi ,,mașina de sport” și așteptăm să și alte modele care să completeze oferta full-electrică.
„toys for boys”
Apoi, se anunță un an complicat și în segmentul mașinilor rapide.
Volvo a prezentat un concept-coupe superb, Alfa Romeo scoate la lumină coupeul de mici dimensiuni 4C, Volkswagen aduce ,,monstrul” cu tracțiune 4×4 și peste 300 CP –Golf R, Audi pregătește (de ceva timp) reîntoarcerea fenomenalei serii de coupe-uri QUATTRO care a marcat definitiv motor-sportul anilor de lansare inițială (1980), vine și Seat cu noul Leon ST și Leon Cupra, Noua Skoda Octavia va veni în formula RS… și uite așa putem continua la infinit cu lista de noutăți. În plus, menționăm că aceasta e doar la clasa ,,toys for boys”.
Mai e și o clasă superioară:..
… ,,big boys” …
…unde e ,,nebunie” curată. Începem cu Porsche care aduce demența în caroseria specifică mărcii sub cifra magică: 918. Nici Lamborghini nu e absent. Acesta vine cu Huracan care înlocuiește cel mai vândut model Gallardo; cu Veneto, un ,,monstru cu” 740 de cai putere și 3,9 milioane de euro mai puțin în contul cumpărătorilor. Era să uit: întreaga producție de Veneto e vândută înainte ca prima mașină să iasă pe poarta fabricii.
Apoi, avem un Jaguar F-type nou, un mini-Maserati sub numele de Ghibli (care nu e hyper-car, dar nici nu o să-l vedeți în mers decât din spate), vom avea un nou S63 AMG (idem, Maserati), și noul LaFerrari. Oooo da, noul Ferrari … LaFerrari.
Dar să încercăm să ne revenim din psihoza cifrelor cu 6 de zero în coadă și să vedem ce ar putea fi interesant și…
… pentru noi, muritorii de rând
De exemplu, noul Passat de la VW, care e anunțat cu surle și trâmbițe. Deci îl așteptăm.
Nissan Versa Note pare să fie un model oarecum mai deosebit, iar Ford va lansa noul S-Max. Kia va aduce în Europa modelul Cadenza – o limuzină ce va intra la bătaie pe un segment destul de dur. Avem și o Skoda nouă care trebuie să recunoaștem că arată minunat: Skoda Rapid Spaceback. Este poate primul model pe gustul subsemnatului de la producătorul ceh, iar aici mă refer doar la design. În rest, tehnica și componentele VW sunt mai mult decât convingătoare. Tot de la cehi va veni și noua Fabia, cu un deosebit succes în România.
Vom continua.
Cristian Teodorescu