2013 a fost un an extrem de bogat în privința noilor apariții pe scena lumii în domeniul auto. Dacă am aminti doar „vedetele” cu dotările lor „vedetă” nu ne-ar ajunge acest spațiu editorial. Și asta fără a intra în detalii de genul evoluția pieței, mărci auto care au dispărut, mărci auto care au renăscut etc. Ce ne așteaptă în 2014? Cel puțin un an la fel de nebun pe piața auto. Și întrăm direct în subiect…
Duster se va metamorfoza
Poate cea mai interesantă mișcare în ceea ce ne privește va avea loc în interiorul grupului Renault-Nissan-Dacia. Nissan va lansa (sau mai bine-zis va relansa) modelul de succes Terrano, care nu va fi altceva decât un Duster cu nume, interior și exterior … puțin schimbate. Ăăăă … și puțin mai scump. Va fi lansat în India.
Rămânem la Nissan și vă mai spunem de noul Nissan X-Trail – un model de succes și în România și noul XTerra – mai puțin cunoscut la noi, dar, în altă ordine de idei, un monstru pe patru roți care te duce până la capătul lumii, rade o găleată de combustibil/100 km. Dar te duce și aduce înapoi, fii sigur de asta!
Să trecem la…
… alți grei
Touareg vine în 2014 cu un facelift, iar cum grupul VW ne-a obișnuit ca din patru în patru ani să împrospăteze destul de substanțial un model, iată că a venit momentul și pentru categoria grea. Tot în grupul VW se prefigurează un facelift pentru Skoda Yeti și Yeti outdoor.
Nu în ultimul rând, menționăm modelele Macan și Cayenne de la Porsche, primul intră în ringul piticilor SUV, cel de-al doilea fiind în corzi după lansarea noului X5 de la BMW, a noului ML de la Mercedes și, evident, a minunatului Range Rover. Deci, așteptăm replica celor de la Porsche.
Și ne întoarcem printre francezi pentru a remarca că la împlinirea a cinci ani de la lansarea liniei DS (au trecut deja cinci ani!!!!), Citroen face un mic cadou clienților: Citroen C4 Cactus. Nu știm dacă va fi și 4×4, dar cu siguranță este un cross-over ce va fi în competiție directă cu Evoque de la Land Rover. Dacă va fi și atât de bun pe cât de bine arată, eu vreau unul – am zis!
Dar am menționat o marcă pe care nu o putem ocoli – Land Rover. După Evoque și Range Rover urmează Discovery. Și dacă urmează linia pe care producătorul englez a inițiat-o de ceva vreme încoace, nu poate fi decât interesant.
Cristian Teodorescu