Numărul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie România care au fost deconectaţi anul trecut de la reţeaua de gaz metan din cauza restanţelor la plata facturilor a fost de circa 58.000, din care 3.000 sunt consumatori din judeţul Mureş, a anunţat luni, într-un comunicat de presă Departamentul Comunicare Corporatistă al E.ON România.
Potrivit documentului, sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale este o măsură luată în ultimă instanţă, ‘care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului’, implicând costuri ridicate.
‘Conform legislaţiei actuale, pentru reluarea alimentării cu gaz, pe lângă plata facturilor restante şi a penalităţilor aferente, consumatorii trebuie să achite în plus, în medie, circa 500 de lei (…) În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei’, se arată în comunicatul E.ON România.
Comunicatul de presă mai evidenţiază faptul că o creştere a nivelului creanţelor generată de neplata la timp a facturilor poate pune în pericol securitatea furnizării gazelor naturale către consumatori, asigurarea fluxului de încasări fiind esenţială pentru achiziţionarea la timp a gazelor naturale.
AGERPRES