Infiintarea unei afaceri este o provocare pentru un viitor antreprenor, nu din punctul de vedere al actelor si al drumurilor pe care trebuie sa le faca la autoritatila competente, ci mai degraba pentru ca aceasta are nevoie de toata atentia si implicarea sa.
Cu toate ca sunt extrem de multe firme la ora actuala in Romania, cele mai multe se lupta sa nu intre in faliment si sa se mentina pe linia de plutire. Insa o afacere poate deveni una de succes in momentul in care administratorul are experienta si se informeaza permanent in legatura cu ceea ce poate face pentru ca firma sa sa ajunga cunoscuta si sa ramana in siguranta.
Care sunt pasii pe care orice manager trebuie sa ii urmeze la inceput?
- In primul rand, trebuie sa te asiguri de la inceput ca firma functioneaza in parametri legali. Ce inseamna asta? Ca trebuie sa ai in vedere aspecte importante, precum contabilitate, resurse umane, arhivare. Pentru contabilitate ai nevoie de o persoana specializata sau poti apela la o firma de profil si sigur costurile vor fi mici. La fel poti face si in cazul documentelor ce trebuie pregatite pentru resursele umane, adica declaratii lunare, pontaje, adeverinte. In ceea ce priveste stocarea documentelor, trebuie sa ai mare grija, intrucat in cazul unui control toate acestea vor fi analizate cu mare atentie. Din aceasta cauza, pentru o stocare eficienta iti recomandam sa intri pe https://www.stefadina.ro/servicii-arhivare/ si vei gasi toate informatiile necesare despre acest proces. Evita amenzile, actionand conform legislatiei in vigoare.
- Presupunand ca nu ai bani suficienti pentru a incepe afacerea, insa esti sigur ca odata ce vei infiinta firma totul va decurge bine, poti apela la imprumuturi rapide la CreditFix, astfel incat sa nu mai pierzi timpul. Ideal este sa te gandesti bine la suma necesara si la perioada in care ii vei inapoia. De asemenea, este esential sa investesti banii in lucruri de care ai cu adevarat nevoie, lucruri de care nu te poti lipsi la inceput.
- Un alt aspect pe care trebuie sa il ai in vedere, care te va scapa de foarte multe griji il reprezinta asigurarea afacerii tale. Ea iti va fi extrem de utila, mai ales daca gasesti un asigurator care intelege profilul afacerii tale si iti ofera acoperiri speciale pentru ea. Intrucat nerevazutul este greu de controlat, daunele care pot aparea pot fi un real pericol pentru dezvoltarea armonioasa a firmei tale. Daca vrei sa te simti in siguranta si firma ta sa aiba drumul pe care il doresti citeste mai multe informatii AICI si alege asigurarea care ti se potriveste.
- Cauta oameni care au aceeasi viziune cu a ta. O afacere de succes nu are cum sa se dezvolte decat daca are ca angajati persoane competente. Chiar daca este mai greu din punct de vedere financiar sa iei inca de la startul firmei angajati, din pricina tuturor impozitelor care trebuie platite, trebuie sa stii ca numai cu ajutorul lor vei reusi sa te dezvolti. Bineinteles, trebuie sa te orientezi catre persoane motivate, care vor sa isi lase amprenta si care sa vina continuu cu idei. Pentru ca e foarte greu sa ai cate un om pe fiecare domeniu, ideal este sa gasesti persoane care sa fie dispuse sa accepte responsabilitati din mai multe domenii.
- Ocupa-te de la inceput de promovare. Dupa cum stii, orice afacere trebuie sa devina vizibila online si offline. In ceea ce priveste mediul online, pentru ca o firma sa ajunga cunoscuta are nevoie de profiluri pe toate retelele de socializare, de site, iar pentru a ajunge pe prima pagina din Google de optimizare. Acestea necesita atentie si timp. De asemenea, oamenii sunt cea mai buna modalitate de a-ti promova afacerea. Numai odata ce acestia te vor recomanda si vor discuta cu alte persoane despre ceea ce le-ai oferit o sa reusesti sa atingi succesul pe care ti-l doresti. Combinatia celor doua medii conduce la o afacere ideala.
Acestia sunt cei mai importanti pasi, insa pe langa ei, un antreprenor trebuie sa mai aiba in vedere locatia si preturile. Astfel, daca vei avea o firma producatoare de haine/incaltaminte sau orice altceva, poti fi linistit cu sediul in afara unui oras mare. In schimb, pe partea de prestari servicii iti va fi mai greu cu o companie in mediul rural. De asemenea, preturile conteaza extrem de mult. Pentru a te asigura ca vei avea clienti, trebuie sa oferi cele mai accesibile preturi si clientii vor reveni continuu. Nu uita ca trebuie sa iti studiezi competitorii si sa vezi ce anume ii atrage pe clienti la aceia. Este extrem de important sa nu iti copiezi concurenta, ci sa tii cont de ea si sa le oferi clientilor lucruri calitative. Incearca sa cauti cei mai buni furnizori si sa inchei niste contracte avantajoase, cu discounturi pe masura, iar astfel te asiguri ca ai vanzare buna, iar ei ca au castigat in persoana ta un client fidel.
Asadar, pentru a incepe o afacere de succes, trebuie sa iei lucrurile pas cu pas si vei reusi. Tine cont de serviciile pe care le poti externaliza pentru a-ti diminua costurile, fa un imprumut pentru a avea toate resursele necesare si incheie o asigurare de raspundere civila profesionala. De asemenea, este important sa ai angajati foarte buni in ceea ce fac si o promovare pe masura. Nu uita ca de locatie si de preturi poate depinde afacerea ta.