A EXPIRAT DEFINITIV autorizația de construire emisă în aprilie 2017 pentru ciotul de 4,5 km al Autostrăzii Transilvania de lângă Târgu Mureș! În 20.08.2019 (link: https://bit.ly/2WybvlE) v-am anunțat că autorizația NU mai este valabilă, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Imediat, în aceeași zi, oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-au “urecheat” că ar fi fost prelungită. Într-adevăr, așa era, doar că au făcut-o netransparent, fără a publica decizia pe site-ul Ministerului Transporturilor așa cum cere legea. Le-am răspuns ziua următoare, vezi aici: https://bit.ly/2yy7zcs., anunță Asociatia Pro Infrastructură.
În comunicatul CNAIR din august 2019 ne-au spus și că “se așteaptă decizia motivată a instanței pentru a putea fi declanșată procedura de semnare a contractului”. Motivarea instanței a venit și, previzibil, CNAIR s-a înșelat din nou! Nu se semnează nimic. Ba dimpotrivă, judecătorii confirmă că echipa din CNAIR care a evaluat oferta câștigătoare a comis o serie de erori, obligând-o să o reevalueze. Am scris despre asta prompt în 26.09.2019, aici: https://bit.ly/35FftNs., mai spun cei de la Asociatia Pro Infrastructură.
Tot atunci în septembrie avertizam că avem “risc maxim ca autorizația de construire să expire definitiv (după ce a fost prelungită acum 5 luni) dacă nu se încep lucrări în teren cel mai târziu în aprilie 2020.”Aprilie 2020 a venit și, din păcate, am avut din nou dreptate: nici măcar acum NU AVEM CONTRACT SEMNAT, evident nu a fost nicio mișcare în șantier și autorizația de construire A EXPIRAT DEFINITIV! continuă cei de la Asociatia Pro Infrastructură.
Degeaba am atras atenția de zeci de ori în ultimii ani. Atât au putut să facă birocrații incompetenți din CNAIR: licitație lansată în 21.10.2016 derulată DEZASTRUOS, cu mai multe runde de contestații și reevaluări de oferte! Prezentul: O NOUĂ RUȘINE NAȚIONALĂ care putea fi evitată! Viitorul? Tot procesul de reautorizare a fost reluat de la zero, adunând alte luni pierdute (posibil chiar un an), timp în care șoferii se vor înghesui pe veșnicele drumuri naționale criminale., finalizează Asociatia Pro Infrastructură.