Compania Naţională Poşta Română a început să distribuie cardurile pe care vor fi încărcate voucherele sociale în valoare de 250 lei, destinate persoanelor aflate în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie. Încărcarea voucherelor pe carduri se va face după ce se încheie procesul de distribuire, începând cu data de 20 iunie 2022.
Distribuirea va fi realizată la domiciliile beneficiarilor, într-un termen de maximum cinci zile lucrătoare de la primirea acestora din partea emitenților autorizați. Voucherele sociale în valoare de 250 de lei vor fi acordate în patru tranșe, o dată la două luni, până la finalul anului.
Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme, putând fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.
Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.
Beneficiarii tichetelor sociale sunt:
– pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 1500 lei;
– persoanele – copii şi adulţi – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri proprii lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
– familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social sau alocație pentru susținerea familiei.
Pentru categoriile mai sus amintite, NU sunt necesare demersuri din partea beneficiarilor. Casa Județeană de Pensii Mureș și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială are deja în evidență aceste persoane, care vor primi acasă, prin poștă, tichetele sociale, pe suport tip card.
De asemenea, în categoria beneficiarilor intră și:
– familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
– familiile monoparentale, ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
– persoanelor fără adăpost;
Acestea din urmă, trebuie să depună la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, următoarele acte:
– Cerere tip însoțită de o declarație pe propria răspundere;
– Copie după actele de identitate ale membrilor familiei, certificate de naștere/căsătorie;
– Adeverință privind veniturile realizate în anul 2022, aferente perioadei cuprinse între luna ianuarie 2022 și luna anterioară celei în care se va plăti sprijinul material;
– Alte acte, după caz.
Documentele mai sus menționate, pot fi transmise în format electronic la adresa de e-mail registratura.das@tirgumures.ro sau depuse în format fizic la Registratura Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9, Camera 8, (program: Luni-Vineri 08:00-12:00, Marți și Joi de la 14:00-16:00), până în ultima zi a fiecărei luni, pentru a putea beneficia de ajutor începând cu luna următoare.
Pentru persoanele fără adăpost, formularele sunt disponibile în format tipărit la Registratura Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș sau direct la Adăpostul de Noapte situat în Târgu Mureș, str. Rozmarinului, nr. 36.
Informații suplimentare pot fi obținute la numărul de telefon: 0365/430859 (Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș) pus la dispoziția publicului, de luni până vineri între orele: 08:00 – 15:00.
SURSA: tirgumures.ro