A patra „cârtiță” a început să foreze pe șantierul noii căi ferate Brașov – Sighișoara
A patra „cârtiță” a început să foreze pe șantierul noii căi ferate Brașov – Sighișoara

A patra „cârtiță” a început să foreze pe șantierul noii căi ferate Brașov – Sighișoara

A fost pornită a patra mașină de foraj pe amplul șantier dintre Apața și Cața, pe tronsonul Brașov – Sighișoara, unde trenurile vor circula prin patru tuneluri noi. Constructorul Aktor a anunțat că mașina de foraj TBM (tunnel boring machine) denumită Konstantina a început lucrul.

În 2025, din cauza șantierelor și a restricțiilor de viteză, cele mai rapide trenuri vor face aproape 3 ore și jumătate pe cei 128 km dintre Brașov și Sighișoara și sunt lungi porțiunile unde trenurile rulează cu 20-25 km/h. Trenurile Regio care opresc în toate cele 19 stații fac peste patru ore. Între Apața și Cața, cei 46 km sunt parcurși între 76 și 92 de minute. Chiar și trenurile care nu opresc fac 68 de minute între cele două localități.

Când lucrările vor fi gata, peste minimum 3-4 ani, cele mai rapide trenuri ar trebui să facă sub o oră, iar traseul final va fi cu 11 km mai scurt decât cel din prezent, utilizat de peste 150 de ani.

Secțiunea Apața-Cața este cea mai spectaculoasă, dar și cea mai complicată și mai scumpă de pe linia Brașov – Sighișoara.

Al treilea TBM, denumit Alexandra, a început forajul în octombrie.

Citeste continuarea