Accidentul produs miercuri în zona localităţii Praid, unde o autoutilitară a fost lovită de o garnitură feroviară s-a produs, potrivit primelor concluzii ale anchetei, din vina mecanicului de tren care nu a coborât bariera de la trecerea la nivel cu cale ferată.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Harghita, Filip Gheorghe, a declarat că la pasajul respectiv, de trecere peste calea ferată, de pe DN 13A, există o regulă ca mecanicul de tren să coboare bariera înainte de trecerea garniturii şi să o ridice după ce trece trenul. Potrivit lui Filip Gheorghe, în acest caz, mecanicul de tren nu a coborât din tren pentru a lăsa semibariera care să nu permite trecerea autovehiculelor.
Iniţial s-a vehiculat ipoteza că şoferul autoutilitarei a forţa trecerea la nivel cu calea ferată, dar ulterior s-a dovedit că semibariera era neatinsă.
În urma accidentului, şoferul autoutilitarei, în vârstă de 52 de ani, din judeţul Argeş, s-a ales cu mai multe entorse, contuzii şi traumatisme, fiind transportat la Spitalul Judeţean din Tîrgu-Mureş.
Pagubele materiale au fost estimate la aproximativ 25.000 de lei, fiind avariate atât autoutilitara cât şi locomotiva garniturii de tren.