Complexul hotelier Privo din Târgu-Mureş, deschis acum circa şase ani, în urma unei investiţii de 7 milioane de euro, primeşte an de an tot mai mulţi turişti străini, însă românii rămân majoritari.
„După primul an de la deschiderea hotelului, circa 80% din clienţi erau români. Comparativ cu anul respectiv, ponderea turiştilor străini a crescut, românii rămânând însă majoritari, cu o pondere de 66%“, spune Adina Plopeanu, director general şi acţionar în cadrul complexului pe care îl deţine împreună cu soţul său.
Aproximativ 85% din oaspeţi vin în interes de afaceri, Privo fiind un hotel preponderent de business, după cum adaugă ea.
„Târgu-Mureşul nu este încă o destinaţie de leisure, sperăm să devină în viitorul cât mai apropiat o destinaţie de city break, precum şi să se organizeze evenimente în zonă care să atragă turişti în special în weekend.“
Ea nu spune care este gradul de ocupare al hotelului, ci doar că a crescut cu 7% versus 2018. Compania Privo In Srl care operează complexul hotelier a obţinut afaceri de circa 1,7 mil. euro anul trecut, cu 6% mai mari decât în 2017.
Complexul Privo este format dintr-un hotel cu design modern şi o vilă în stil art nouveau cu o istorie de peste un secol.
„PRIVO are în total 46 de camere şi apartamente, 40 de camere fiind amplasate în cadrul hotelului, iar restul de şase în vila Csonka, care este o clădire art nouveau şi monument istoric.
„Hotelul are 35 de camere de 4 stele, precum şi trei unităţi exclusive de 5 stele, alături de două apartamente de 5 stele. Cele trei camere şi trei apartamente din Vila Csonka sunt clasificate la 4 stele.
îÎn cei 6 ani de la lansarea hotelului, businessul a crescut de la an la an. (…) Cea mai bună perioada a fost 2015, al doilea an de la deschiderea hotelului, o perioadă de creştere accelerată a businessului, de consolidare a brandului PRIVO pe piaţa românească, fiind şi momentul în care am început să fim recunoscuţi şi pe piaţa internaţională.“
La polul opus, Adina Plopeanu spune că cea mai dificilă perioadă a fost primul an de la deschiderea hotelului, an în care antreprenorii au construit brandul PRIVO, au recrutat şi format echipa.
Unui antreprenor tânăr i-aş spune să aibă încredere că poate face orice îşi doreşte dacă are o atitudine corectă, învaţă, munceşte, perseverează, are un strop de talent, şi de ce nu, chiar şi un pic de noroc.“ Este important, adaugă ea, să înveţe din propriile greşeli şi mai ales din greşelile celorlalţi. şi nu în ultimul rând să înveţe să lucreze în echipă.
Adina Plopeanu mai spune că antreprenorii şi tinerii sunt cei care reprezintă o şansă reală pentru viitorul României.
“Primul pas ar fi să rămână în ţară şi astfel îşi vor putea aduce aportul direct la viitorul ţării, iar următorul pas ar fi să se implice, întâi pe plan local, apoi naţional, să nu stea deoparte, să lupte pentru ceea ce cred, să nu rămână indiferenţi. Trebuie să ne promovăm valorile.“ Iar antreprenorii, indiferent de generaţie, sunt motorul, sunt cei care contribuie nemijlocit la dezvoltarea economiei, a ţării.
Adina Plopeanu a absolvit Facultatea de Business şi Facultatea de Turism din Cluj-Napoca, după care a fost coordonator de proiect la restaurarea Hotelului Germisara din Geoagiu Băi. Apoi a urmat proiectul Privo. Adina Plopeanu este fiica lui Emil Morariu, acţionar al companiei Bere Mureş până la tranzacţia din 2008 cu Heineken în urma căreia a încasat 35 mil. euro pentru 25% din acţiunile producătorului de bere. El era acţionar alături de alţi patru antreprenori. La acea vreme a mai făcut obiectul tranzacţiei dintre compania mureşeană şi Heineken şi hotelul de patru stele Germisara din staţiunea Geoagiu-Băi, judeţul Hunedoara, cumpărat de Bere Mureş de la AVAS pentru 600.000 de euro în 2004. Ulterior acesta şi-a schimbat iar acţionariatul.
Adina Plopeanu mai deţine alături de soţul său, potrivit ultimelor date ZF, şi compania de construcţii Construct Mapcom, dar şi o clădire de birouri şi o hală industrială.
“Cele mai recente investiţii au fost în piaţa imobiliară şi agricultură“, mai spune ea fără a oferi detalii.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.12.2019