Conform descrierii aeroportului, aria de deservire (catchment area) cuprinde județele Mureș, Harghita, Covasna, Alba, Bistrița, Brașov, Cluj, Suceava și Sibiu cu o populație de aproximativ 3,9 milioane de locuitori. Zona deservită se întinde la o distanță de aproximativ 90 de minuteurmată Sibiu iar mai recent și de la Brașov a lovit puternic în aeroportul județului Mureș.
Aeroportul din Târgu Mureș a fost în trecut un punct de legătură important între Transilvania și alte colțuri ale Europei, însă în ultimii ani traficul de pasageri a scăzut considerabil.
O mare parte din această scădere poate fi explicată prin retragerea unor companii aeriene care operau zboruri interne către orașe mari din România. De asemenea, Aeroportul Târgu Mureș s-a confruntat cu o scădere a numărului de zboruri internaționale.
Chiar dacă zona Transilvaniei este una atractivă din punct de vedere turistic, infrastructura aeriană nu a reușit să se dezvolte într-un ritm suficient de rapid pentru a atrage un număr mare de pasageri. În acest context, Aeroportul Târgu Mureș a ajuns să fie frecventat de mult mai puțini călători.
Aeroportul Bacău
Aeroportul din Bacău este considerat un aeroport regional important, având un potențial semnificativ de a conecta estul țării cu alte destinații.
Cu toate acestea, traficul său de pasageri este destul de redus. Unul dintre motivele principale ale acestei scăderi este numărul limitat de rute disponibile, dar și concurența acerbă din partea altor aeroporturi din zonă, precum cele din Iași și Suceava.
De-a lungul ultimilor ani, unele dintre rutele de pe Aeroportul Bacău au fost anulate sau reduse, ceea ce a dus la o scădere a numărului de pasageri. Mulți călători preferă să utilizeze aeroporturile din orașele vecine, care oferă o diversitate mai mare de zboruri și conexiuni internaționale.
Aeroportul Craiova
Aeroportul din Craiova a cunoscut o creștere a traficului în ultimii ani, dar acest lucru nu a fost suficient pentru a-l plasa în topul celor mai frecventate aeroporturi din România.
Deși are câteva zboruri internaționale și interne, numărul acestora este mai redus comparativ cu alte aeroporturi din orașele mari ale țării.
Aeroportul Craiova atrage pasageri din sudul țării, însă aceștia sunt mult mai puțini decât cei din regiunile cu un flux de călători mai mare. Astfel, în ciuda unor inițiative de creștere a numărului de rute, Aeroportul Craiova nu reușește să atragă un număr semnificativ de pasageri, iar traficul rămâne scăzut.
Transportul aerian de pasageri a crescut, în primele nouă luni din 2024, cu 5,9%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 18.703.500 pasageri la 19.812.900, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. Cele mai mari ponderi în ceea ce privește transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă București, cu 6.051.700 pasageri îmbarcați și 5.996,000 debarcați, Avram Iancu Cluj-Napoca, cu 1.264.400 pasageri îmbarcați și 1.224.600 debarcați, și Aeroportul Internațional Iași, cu 856.500 pasageri îmbarcați și 840.900 pasageri debarcați.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.