CFR Călători și Direcția de Poliție Transporturi din cadrul I.G.P.R. au realizat în 9 mai prima acțiune de control după introducerea, la data de 08 mai a serviciului de pază în trenuri.
Activitatea agenților de pază se desfășoară în special în garniturile cu risc ridicat de călătorie frauduloasă în care se înregistrează și un grad îngrijorător de infracționalitate. Aceste neajunsuri reprezintă un semnal de alarmă deloc de neglijat pentru CFR Călători și se reflectă în siguranța/integritatea atât a personalului feroviar cât și a călătorilor de bună credință.
Conform reglementărilor în vigoare, pasagerii care urcă din punctele de oprire unde nu sunt case de bilete au obligaţia de a se prezenta imediat după urcarea în tren la personalul feroviar pentru a-şi cumpăra bilete, la un tarif similar celui de la casa de bilete.
Acţiunile de control se vor derula şi în perioada următoare, în toate trenurile de pasageri, la nivelul întregii rețele feroviare, în special în zonele generatoare de fluxuri importante de trafic. Acestea fac parte din demersul CFR Călători de a oferi pasagerilor un transport în condiţii decente.
Sprijinul susținut al reprezentanţilor Direcției de Poliție Transporturi din cadrul I.G.P.R. în aceste acțiuni este foarte important, analizele și statisticile conducând la rezultate încurajatoare.
Pentru un călător care refuză achitarea biletului de taxare în tren, se întocmește un proces verbal de contravenţie (PVC) conform HG 203/1994, a cărui valoare se compune din: – amendă contravenţională, care este cuprinsă între 250-400 lei; – tariful de transport (bilet taxare în tren) pentru distanţa aferentă; – tarif suplimentar în valoare de 300 lei; – speze poştale şi tarif de identificare în valoare de 30,8 lei.
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.
Cristina Vancea