Agenția de turism Soley Tour a intrat în incapacitate de plată, iar touroperatori precum Christian Tour sau Cocktail Holidays au anunțat că încearcă să ajute turiștii care au fost afectați, care fie sunt blocați în destinația de vacanță, fie au rămas fără vacanța plătită. Unele companii de turism anunță pe grupurile de Facebook că oferă transportul gratuit, în limita locurilor disponibile pentru românii rămași în vacanță în Turcia.
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a anunțat că, în urma demersurilor pentru identificarea situației în care se află Agenția de Turism Soley Tour, deține informația, comunicată verbal de către administratorul societății, potrivit căreia acum 78 de turiști care au achitat pachete turistice de la Soley Tour se află în Turcia și au asigurate cazarea și transportul de către agenția de turism.
Soley Tour este agenție de turism româno-turcă, înființată în anul 2020, avându-l acționar majoritar pe Ionuț Nedea, proprietarul Litoralulromanesc.ro, care vinde vacanțe la Marea Neagră. În acest business, Ionuț Nedea s-a asociat cu Erdinc Adali, iar Nedea a părăsit Soley Tour la sfârșitul anului 2021, arată News.ro
Informații de contact ale agențiilor de turism care pot oferi gratuit transportul din Antalya către România pentru turiștii care au achiziționat pachete de la agenția de turism Soley Tour. Cocktail Holidays oferă transportul gratuit, în limita locurilor disponibile, în zilele: 22, 27, 29 august către București și 25 august către Iași. ”Contact: luciana.pricop@cocktailholidays.ro, Christian Tour https://christiantour.ro/contact, Prestige Tours Contact: oana.ginga@prestigetours.ro, Mr.Peter Company https://mrpeter.ro/ro/contact”, arată Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.
Pentru cei ce urmează să plece în vacanță: Pentru cursele din Arad (23.08), Tg. Mureș (25.08) și Baia Mare (26.08) oferim posibilitatea de a păstra biletele de avion, fără costuri, cu retur la 7 nopți, celor care doresc și pot să-și asigure serviciile la sol (cazare + transfer)”, anunță Christian Tour, pe un grup de specialitate de pe Facebook.
Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/ultima-ora-agentia-de-turism-soley-tour-a-intrat-in-incapacitate-de-plata-mai-multi-turisti-romani-blocati-in-turcia-20828382
Colis Mihaela, administratorul agentiei de turism BREEZE VOYAGE, agentie intermediara, cu activitate exclusiv online, partener al tour-operatorului Soley Tour (SC SUNWAY TRAVEL SRL) a venit ulterior cu noi precizări:
Va aducem la cunostinta faptul ca inafara de pachete charter, Soley Tour vindea si cazari la hoteluri. In luna iunie 2022 am rezervat si achitat avans 30% din valoarea totala a cazarii turistilor nostri, ce au ales un hotel din Kusadasi, Hotel Atlantique Holiday Club (2 camere, 4 adulti, perioada 21-28.08.2022). In luna iulie am achitat catre ei si diferenta de 70%, apoi am primit voucherele de cazare , pe care le-am transmis turistilor.
In cursul zilei de 22.08.2022, turistii ne-au scris prin intermediul Whatsapp ca managerul hotelului le-a spus ca a primit informare de la Kilit Global (partenerii locali ai celor de la Soley), prin care se comunica faptul că nu au fost achitate camerele.
Pentru ca turistii nostri sa nu fie dati afara din hotel inca de la inceperea sejurului, agentia BREEZE VOYAGE (SC BREEZE CONCEPT SRL), a achitat pe 23.08.2022, din fonduri proprii , INCA O DATA, valoarea cazarii turistilor pentru cele 7 nopți.
Desi am transmis catre SC SUNWAY TRAVEL SRL mail de solicitare explicatii pentru neplata cazarilor turistilor nostri pana la data de 21.08.2022, cand au declarat ca sunt in incapacitate de plata, acestia nu au transmis nici un raspuns.
Mai mult, in cursul zilei de 23 si 24 august am transmis mail-uri si catre Ministerul Turismului pentru a le aduce la cunostinta situatia in care ne aflam. Daca nu vom primi sustinerea celor de la Minister pentru a obtine rambursarea banilor de la Soley Tour, vom merge mai departe si ii vom da in judecata. Polita lor de asigurare pentru insolventa nu va acoperi despagubirile pentru toti turistii afectati, care si-au achizitionat pachete charter, mai ales pentru cei care si-au achizitionat doar cazare de la ei (serviciu unic).