Agenţiile regionale din Transilvania ale Casei Naţionale de Comerţ a Ungariei (MNKH) colaborează deja cu peste 2.000 de firme maghiare, a declarat joi pentru agenţia de presă ungară MTI, la sfârşitul unei vizite în regiune, directorul general al instituţiei, Zsanett Oláh. Conform acesteia MNKH a intermediat anul trecut contracte în valoare de 1,63 de miliarde de forinţi (24,5 milioane de lei), iar de la deschiderea primei filiale această cifră depăşeşte 2,7 miliarde de forinţi (aproximativ 41 de milioane de lei).
Directorul general a subliniat că MNKH şi-a construit în ultimul an şi jumătate un ecositem care contribuie la creşterea puterii de export şi de competitivitate a firmelor din afara graniţelor. Datorită activităţii celor 22 de filiale din Europa Centrală au fost semnate contracte de afaceri în valoare de peste 5,2 miliarde de forinţi (78,4 milioane de lei).
În opinia sa, relaţiile comerciale trebuie legate între firme aflate de o parte şi de alta a graniţei, cu activităţi complementare, astfel încât, împreună, să fie mai competitive pe o piaţă terţă. Printre exemplele de succes a menţionat o firmă din Oradea care şi-a deschis o filială în oraşul ungar Biharkeresztes, unde a angajat 15 persoane. Au fost societăţi care şi-au deschis, cu ajutorul Casei Naţionale de Comerţ a Ungariei firme în România, obţinând profituri semnificative pe piaţa de aici, a mai spus Oláh.
Zsanett Oláh a dorit să precizeze că România reprezintă un partener srategic pentru Ungaria, valoarea exporturilor anuale către România atingând cifra de 380 de miliarde de forinţi (circa 5,73 de miliarde de lei), începând cu 2010. Cele mai multe mărfuri de export care sosesc în România, din Ungaria, sunt articole electrice, dar şi produse ale industriei chimice, precum şi alimente.
Datorită dinamismului cu care se dezvoltă relaţiile comerciale şi economice bilaterale, Casa Naţioanlă de Comerţ a Ungariei a deschis şapte filiale în România. Portofoliul de servicii oferite de acestea include acum sprijinirea în vederea participării la târguri de specialitate, intermedierea de întâlniri între oameni de afaceri, organizarea de conferinţe şi cursuri de specializare, consiliere în elaborarea de proiecte de finanţare, traduceri, consiliere individuală în dezvoltarea afacerii şi activităţii de export.
Directorul general al Casei Naţionale de Comerţ a Ungariei a spus că agenţiile din Transilvania au organizat anul trecut 15 evenimente, dintre care cinci târguri de specialitate, la care au participat 72 de firme din Ungaria.
MTI
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.