Alin Mureşan, un antreprenor din Târgu-Mureş, a pus bazele unei afaceri cu ciocolată artizanală în urmă cu aproape doi ani, din dorinţa de a-şi pune imaginaţia în practică prin prelucrarea ciocolatei în diverse forme şi personalizarea acesteia. El a studiat managementul afacerilor la Universitatea „Petru Maior“ din Târgu-Mureş.
Businessul Cat Logo Chocolate a fost înfiinţat cu un capital de aproximativ 200.000 de lei, atras prin programul Start-Up Nation 2017, iar în primul an de activitate investiţia a fost amortizată. Cifra de afaceri a companiei în 2018 a fost de aproape 200.000 de lei, cu o marjă de profit de 14%, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
„Domeniul ciocolatei a fost pentru mine un fel de vitrină cu dulciuri la care visează fiecare copil, chiar şi adulţii. Este un domeniu provocator, în care imaginaţia este singura limită. Astfel, am început să fac primele experimente cu ciocolată acasă, în bucătărie, iar rezultatele m-au făcut să-mi doresc un spaţiu adecvat în care să-mi continuu activitatea şi să mă pot juca cu forme, culori şi gusturi“, povesteşte Alin Mureşan, fondatorul ciocolateriei Cat Logo Chocolate.
El spune că un alt factor care l-a determinat să intre în acest domeniu a fost oferta limitată de produse artizanale de la noi din ţară.
Anterior, antreprenorul a avut un business de tip PFA în sectorul tehnic, iar aptitudinile deprinse atunci le foloseşte în prezent la matriţarea produselor.
Într-un trimestru, compania realizează aproximativ 1.500 de kilograme de ciocolată artizanală, personalizată, dar capacitatea de producţie este mai mare, spune Alin Mureşan. Materia primă utilizată de companie este ciocolata belgină Callebaut, pe care o achiziţionează de la un importator din România.
„Produsele noastre sunt destinate în acest moment exlusiv evenimetelor private şi corporate. Divesificăm în permanenţă gama de produse şi oferta, pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor clienţilor, unele din produsele noastre fiind dezvoltate în funcţie de necesităţile acestora“, mai spune fondatorul Cat Logo Chocolate.
Preţurile produselor pornesc de la 5 lei/bucată şi cresc în funcţie de produs şi complexitatea acestora.
Printre clienţii companiei se numără Azomureş, Antibiotice Iaşi, Materom, furnizor şi distribuitor de piese auto, Best Jobs, Cris-Tim, Autoshunn, dealer al Mercedes, Aliat Exclusive, dealer al Jaguar – Land Rover.
Antreprenorul spune că în general clienţii îi caută pentru originalitatea produselor: imagine, gust, culoare, motiv pentru care revin şi îi recomandă şi partenerilor lor.
„Cererea de produse din ciocolată şi mai ales a celor personalizate este în creştere, pentru că produsele sunt inedite, făcute din ingrediente de calitate şi se adresează tuturor vârstelor şi aduc zâmbetul pe buze.“
Alin Mureşan consideră că afacerea Cat Logo Chocolate are potenţial de creştere în România în următorii ani şi se gândeşte să extindă gama de produse şi chiar să ducă brandul la alt nivel, peste hotare.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.07.2019