ANAF a anunţat luni că trimite scrisori către contribuabilii care au restanţe şi le prezintă facilităţile fiscale, precum şi condiţiile de îndeplinit pentru accesarea acestora.
„ANAF desfăşoară o amplă campanie de informare a contribuabililor cu privire la măsurile fiscale a căror aplicabilitate a fost prelungită prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 226/2020. În acest sens, ANAF trimite scrisori către contribuabilii care înregistrează obligaţii fiscale restante, pentru a le fi prezentate facilităţile fiscale, precum şi condiţiile de îndeplinit pentru accesarea acestora”, se arată într-un comunicat al ANAF.
Conform acestuia, cea mai accesată facilitate fiscală a fost ăână acum eşalonarea la plată în formă simplificată, contribuabilii depunând peste 31.000 de cereri. Pentru acordarea eşalonării la plată în formă simplificată şi a anulării obligaţiilor de plată accesorii, cererile pot fi depuse până la data de 31 martie 2021, inclusiv.
ANAF precizează că înfiinţarea măsurilor de executare silită, inclusiv cea prin poprire bancară, se efectuează după realizarea operaţiunilor de distribuire a sumelor încasate şi de stingere a obligaţiilor fiscale. Astfel, în această perioadă, respectiv de la data încetării măsurilor fiscale (28 decembrie 2020) până în prezent, organele fiscale au efectuat în evidenţele fiscale operaţiunile anterior menţionate.
„În ceea ce priveşte reluarea măsurilor de executare silită prin poprire bancară, pentru adresele de înfiinţare comunicate de către organele fiscale înainte de intrarea în vigoare a prevederilor art. VII alin.(3) teza a doua din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare, precizăm că acestea au fost continuate de către instituţiile de credit, prin efectul legii, nefiind necesară transmiterea unor adrese din partea organelor fiscale”, se mai arată în comunicat.
ANAF anunţă că obligaţiile fiscale declarate în perioada martie – noiembrie 2020 s-au încasat în procent de 91,1%.