ANAF schimbă procedura de eșalonare la plată. Noi condiții pentru firmele în insolvență
ANAF schimbă procedura de eșalonare la plată. Noi condiții pentru firmele în insolvență

ANAF schimbă procedura de eșalonare la plată. Noi condiții pentru firmele în insolvență

  • Agenția Națională de Adminstrare Fiscală a publicat miercuri un proiect de ordin ce modifică procedura de acordare a eșalonării la plată a datoriilor către bugetul de stat. O serie de documente ce trebuiau depuse de debitor în vederea obținerii eșalonării au fost anulate.

Astfel, proiectul de ordin elimină obligativitatea debitorului de a depune diverse documente justificative cum ar fi situația financiară anuală, situația încasărilor și plăților pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eșalonărilor la plată, precum și situația privind indicatorii orientativi.

Fiscul propune totodată modificarea procedurii de acordare a eșalonării la plată pentru contribuabilii care se află în procedura insolvenței și introduce un nou formular, ce privește acordul pentru analizarea ieșirii din procedura insolvenței.

Cererea de acordare a eșalonării, revizuită de ANAF

După cum precizează nota de fundamentare, proiectul modifică Anexa nr. 1 ”Conţinutul cererii de acordare a eşalonării la plată şi documentele justificative anexate acesteia” şi Anexa nr. 2 ”Procedura de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central”, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 90/2016, reglementând următoarele aspecte:

1. actualizarea și imbunătățirea modelului cererii de acordare a eșalonării la plată;

2. revizuirea documentelor justificative care se anexează acestei cereri, în sensul diminuării documentelor ce se depun de către contribuabili, astfel încât comunicarea solicitării de acordare a eșalonării la plată, prin mijloace electronice de transmitere la distanță (SPV), să se realizeze mai facil;

3. actualizarea procedurii de acordare a înlesnirilor la plată, prin:

– stabilirea competenței de acordare a înlesnirilor la plată în cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, respectiv în sarcina organelor fiscale care administrează obligațiile fiscale datorate de acestea;

– eliminarea obligativității debitorului de a depune anumite documente, cum ar fi: situația financiară anuală, situația încasărilor și plăților pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eșalonărilor la plată, precum și situația privind indicatorii orientativi și alte informații.

– menținerea competenței organelor fiscale din subordinea A.N.A.F. de a acorda înlesniri la plată pentru creanţele vamale stabilite de către organele vamale prin decizii de regularizare a situaţiei și transmise spre recuperare prin executare silită organelor fiscale;

– prevederi privind acordarea eșalonării la plată în cazul debitorilor care constituie garanții într-un cuantum mai mic sau mai mare de 50% față de cuantumul obligațiilor fiscale restante ce fac obiectul înlenirilor la plată;

– prevederi privind reducererea numărului de cereri de modificare a eșalonării la plată și de menținere a valabilității eșalonării la plată, de la două cereri la o singură cerere;

– abrogarea prevederilor referitoare la aprobarea unei alte perioade de eșalonare la plată în cazul modificării deciziei de eșalonare la plată.

Noi prevederi pentru contribuabilii aflați în insolvență

Modificările vizează totodată procedura de acordare a eșalonării la plată în cazul debitorilor care se află în procedura insolvenței și actualizarea modelelor formularelor prevăzute de procedura de acordare a înlesnirilor la plată.

De asemenea, ANAF va introduce un nou formular privind acordul pentru analizarea ieșirii din procedura insolvenței.

 

Sursa: Termene.ro