ANFP: Concurs în administrația mureșeană, anulat pentru că nu există buget
ANFP: Concurs în administrația mureșeană, anulat pentru că nu există buget

ANFP: Concurs în administrația mureșeană, anulat pentru că nu există buget

Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Felix Cozma, a declarat vineri la Târgu Mureș că, din cauza că nu are fila de buget aprobată, nu a putut trimite reprezentanții Agenției la un concurs organizat pentru un post din administrația publică din Mureș, astfel că respectivul concurs a fost anulat.

Cozma participă vineri la Târgu Mureș un seminar intitulat ”Noutăți legislative în managementul funcției publice și al funcționarilor publici”, alături de zeci de primari, secretari și alți angajați din administrația publică locală din județele Mureș și Harghita, evenimentul fiind organizat de Instituția Prefectului – Județul Mureș în parteneriat cu Primăria Municipiului Târgu Mureș.

Președintele ANFP a răspuns mai multor pobleme ridicate de reprezentanții administrațiilor publice locale, între care s-a remarcat cea a directorului de resurse umane din Primăria Târgu Mureș, care a întrebat dacă concursurile nu ar putea să se țină pe plan local, având în vedere că acum reprezentanții autorităților publice dintr-un județ, membri ai unei comisii de concurs, trebuie să facă cel puțin 3 drumuri la București – când au loc selecția de dosare, proba scrisă și respectiv interviul. Acesta a atras atenția că de multe ori sunt condiții vitrege din punct de vedere meteorologic, iar când se organizează concursuri pentru posturi de conducere, se blochează activitatea a cel puțin 3 persoane din cadrul unității administrativ-teritoriale, care trebuie să meargă la București.

“Și acum avem un concurs și o să ne vedem în situația de a cere amânarea concursului, pentru că nu ne vom putea deplasa”, a declarat acesta.

Răspunzând întrebării, Cozma a spus că există deschdere din partea ANFP, care a organizat concursuri regionale, punctând că la momentul actual există o altă problemă, generată de lipsa unui buget aprobat.

“Vă spune colega mea ce înseamnă din punct de vedere tehnic, dar eu vreau să vă spun din punct de vedere al momentului la care ne aflăm. Și anume: Nu avem buget ! Concursul de la Mureș, de exemplu, care trebuia să se desfășoare în perioada imediat următoare, a fost anulat exact pe acest considerent, că așteptăm să vedem fila de buget, efectiv să putem să trimitem colegii noștri. Acum, este principalul motiv pentru care nu îl facem. Dar noi deschidere am avut. Am organizat la Olt, am organizat la Arad, am organizat la Cluj, am organizat în foarte multe județe din țară și nu ne oprim, nu e în intenția mea niciodată să nu mai venim către dumneavoastră. Doar că în momentul de față e o anumită situație”, a declarat Cozma.

Acesta a răspuns negativ unei sugestii venite din sală, referitoare la posibilitatea ca instituția pentru care se dă concurs să asigure transportul și condițiile de cazare.

“Exclus! Și nu este un motiv tehnic, este motiv de interpretare, care poate să devieze în alte discuții. Adică, cum să vă spun, este un atribut exclusiv al Agenției pe care o conduc și lucrul acesta ar putea să fie interpretat diferit de unii candidați, de anumite instituții. Nu! Nu se poate face lucrul acesta. Deci ori ne asumăm toată discuția aceasta și noi venim către dumneavoastră, suportăm toate cheltuielile, dar să susțină instituția pentru care se organizează concursul – nu. Instituția organizatoare pentru posturile de conducere, de secretar sau ce sunt, noi suntem. Nu puteți face lucrul acesta și nu sunt de acord.  (…)  Nu este motiv de supărare, dar trebuie să înțelegeți că fizic nu este posibil. Nu mai pun în discuție faptul că într-adevăr de câte ori am organizat în județe din țară au fost discuții, pentru că întotdeauna au fost ori candidate nemulțumiți, ori… mă rog, cineva a rămas nemulțumit, la un concurs cineva și pierde, asta este situația. Din punctul nostru de vedere, face parte tot dintr-un plan de descentralizare sau autonomie mai mare a instituțiilor publice locale, încât să poată fi organizate acest concursuri la nivelul, să zicem, sediului Prefecturii – prefectul este reprezentantul Guvernului în teritoriu. Dar sunt niște modificări legislative pe care nu le putem face. Dacă sunt de făcut, sunt de făcut la un nivel puțin mai înalt”, a arătat Cozma.

El a subliniat că la acest moment problema este generată “de o imposibilitate din cauză de buget, nu din alte considerente”.

“Mi se pare impropriu ca pentru orice fel de concurs să aduci 3 persoane de la primărie, care înseamnă cheltuială pentru primărie, să aduci candidații, câți or fi – 5, 10, înseamnă cheltuieli pentru candidați, să-i aduci din Maramureș, Botoșani, din Oradea, de la mine, din ce colț de țară doriți dumneavoastră. Și eu consider că sunt variante, dar din păcate nu sunt reglate la modul … încercăm să facem cât putem, vă rog să mă credeți”, a mai spus acesta.

Mai mult, directorul în ANFP care îl însoțește a precizat că, potrivit HG 611/2011, nu există posibilitatea unei amânări la o dată ulterioară a unui concurs, iar pentru suspendare trebuie să existe un viciu de procedură, iar pentru aceasta tot va trebui ca reprezentanții autorității publice locale să se prezinte la București.