Anul viitor va fi terminată a doua autostradă din Ungaria care ajunge până la graniţa cu România – a declarat într-un interviu publicat în numărul de miercuri al cotidianului Magyar Nemzet László Mosóczi, secretar de stat responsabil de politica circulaţiei în cadrul Ministerului Inovaţiei şi Tehnologiei din Ungaria.
Secretarul de stat a precizat că anul viitor vor fi predate în
Ungaria mai multe segmente de autostradă şi un pod peste Dunăre.
După cum a spus, porţiunea de autostradă cea mai aşteptată este
cea a autostrăzii M4 între Üllő şi Abony, dar se va termina şi
tranşa aceleiaşi artere între Berettyóújfalu şi Nagykereki, în
apropierea graniţei cu România. Aceasta înseamnă că se va construi
a doua legătură rapidă în direcţia Transilvaniei după autostrada
M43.
Conform planurilor va fi predat şi podul peste Dunăre de la
Komárom.
Guvernul va cheltui o sumă record pentru proiecte privind
circulaţia feroviară: 300 miliarde de forinţi, în co-finanţare cu
Uniunea Europeană. Investiţiile cele mai importante vor fi
realizate pe secţiunile Rákos-Hatvan şi Kelenföld-Pusztaszabolcs,
dar va fi încheiată şi dezvoltarea liniilor Püspökladány-Debrecen
şi Szombathely-Kőszeg. Anul viitor vor fi puse în circulaţie
primele autotrenuri etajate ep liniile cele mai aglomerate, spre
Vác şi spre Cegléd.
Mersul trenurilor care a intrat în vigoare cu puţin timp în
urmă include deja perechea de trenuri intercity care circulă fără
oprire între Budapesta şi Szeged, a căror durată de mers va
concura, după spusele secretarului de stat, cu autobuzele sau
autoturismele care circulă pe autostrada M5. De asemenea, au fost
realizate proiectele de autorizare privind construcţia căii ferate
duble electrificate care va fi deviată spre terminalul aeroportului
Liszt Ferenc. În vederea depunerii cererilor de finanţare,
proiectul necesită o hotărâre din partea guvernului, care va trebui
adoptată anul viitor, dat fiind actualitatea elaborării următorului
program de sprijin al Uniunii Europene – a precizat László Mosóczi.