957 de zboruri (aterizări şi decolări) au avut întârzieri mai mari de 30 minute pe Aeroportul Henri Coandă, între 30 iunie și 6 iulie. Totodată, 56 de curse au fost anulate de companiile aeriene, potrivit datelor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), notează Agerpres.
Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit la DCNews despre motivul real care a generat acestă criză: „Acesta este motivul real al situației generale din aviație: profitul mai întâi! Cu toate că aproape toți operatorii aerieni au primit ajutoare de stat sub diverse forme, lăcomia nu cunoaște limite!
În pandemie, au fost dați afară piloții, tehnicii și însoțitorii de bord, dar și „furnicile”, adică personalul auxiliar (Checkin, încărcători de bagaje, șoferi etc).
„Companiile aeriene care au operat aceste zboruri au comunicat că întârzierile au fost generate de cauze precum rotaţia aeronavei sau a echipajului, restricţiile pe rută, lipsa echipajului (piloţi sau însoţitori de bord) sau a aeronavei, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase, facilităţile de aeroport sau defecţiuni ale aeronavei”, au transmis reprezentanții CNAB.
Cele mai multe înregistrări s-au înregistrat la Wizzair (264 de zboruri), TAROM (162 de zboruri), Ryanair (148) şi Blue Air (99 de zboruri), spun reprezentanţii CNAB.
Tot în ultima săptămână, 56 de zboruri au fost anulate de companiile aeriene (30 de decolări şi 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair şase, iar TAROM patru.
În total, în perioada 30 iunie – 6 iulie, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) au fost operate 2.357 de zboruri (1.189 aterizări şi 1.177 decolări)
SURSA: agerpres