Aquaserv: Clarificări privind afirmațiile domnului viceprimar Moldovan Călin și a consilierilor locali Claudiu Maior și Pășcan Viorel
Referitor la postarea domnului consilier Claudiu Maior, a domnului viceprimar Moldovan Călin și a domnului consilier Pășcan Viorel publicată pe platforma Facebook, în cadrul grupului „Ești din Târgu Mureș dacă…”, Compania AQUASERV S.A. consideră necesară clarificarea unor afirmații care riscă să dezinformeze cetățenii și să creeze confuzie cu privire la activitatea companiei și relația acesteia cu asociațiile de proprietari.
1. Contractele individuale la nivel de scară de bloc:
Contrar celor afirmate, Compania AQUASERV nu are obligația legală de a încheia contracte individuale la nivel de scară de bloc într-un termen de o lună. Deși nu are această obligație, totuși acest demers a fost inițiat din proprie inițiativă de conducerea Companiei AQUASERV în urmă cu aproape doi ani, tocmai pentru a sprijini locatarii din blocurile de locuințe. Au fost transmise informări tuturor asociațiilor de proprietari din aria de operare a companiei privind avantajele contractării serviciilor la nivel de scară. Acest model permite evitarea situațiilor de reducere de debit sau sistare a serviciului în cazurile în care nu există datorii. Pentru a contracta furnizarea serviciilor la nivelul scării de bloc reprezentanții asociațiilor de proprietari trebuie să depună o defalcare a datoriilor existente pentru fiecare scară de bloc care face parte din asociație și să completeze formularul de contractare, acest demers neimplicând nici un fel de cost pentru proprietarii apartamentelor din cadrul asociației.
2. Contoarele cu citire la distanță și facturarea individuală:
Programul pilot privind achiziționarea de contoare cu citire la distanță, recomandate de AQUASERV, nu presupune automat facturarea individuală a consumului la nivel de apartament. Scopul principal al acestei inițiative este reducerea pierderilor de apă din condominii. În ceea ce privește facturarea individuală, Compania AQUASERV a elaborat o metodologie care implică încheierea unor contracte tripartite între AQUASERV, asociația de proprietari și proprietarii de apartamente. Această metodologie a fost transmisă autorităților municipale acum mai bine de șase luniînsă, până în prezent nu s-a adoptat nici o hotărâre de Consiliu Local privind aprobarea și implementarea acesteia. Vom reveni cu informații suplimentare pe măsură ce acest demers avansează.
3. Comunicarea cu locatarii din asociațiile cu datorii:
Încă din luna septembrie 2024, compania a demarat acțiunea de informare individuală a locatarilor din asociațiile cu datorii, prin afișarea somațiilor la intrările în bloc și distribuirea acestora în cutiile poștale. Această acțiune va continua și pe viitor, ca parte a eforturilor noastre de prevenire a acumulării datoriilor și de menținere a unei relații transparente cu utilizatorii serviciilor noastre.
4. Intervențiile la avarii:
Personalul AQUASERV tratează cu promptitudine toate avariile apărute în rețeaua de distribuție. În cazul avariei survenite în data de 30 iulie 2025, în cartierul Dâmbu Pietros, intervenția a fost realizată în aceeași zi, iar alimentarea cu apă a fost restabilită la parametrii normali în interval de doar câteva ore de la sesizarea defecțiunii.
Recomandăm tuturor cetățenilor să se informeze din surse oficiale: site-ul AQUASERV, site-ul Primăriei municipiului Târgu Mureș, legislația în vigoare, înainte de a trage concluzii. Problemele reale se pot soluționa doar prin colaborare, transparență și respectarea legii, nu prin presiuni publice sau afirmații populiste, care nu reflectă realitatea.
Compania AQUASERV S.A.

