Arteră rutieră modernizată

Arteră rutieră modernizată

drumuri nationaleConsiliul Judeţean Mureş a aprobat, luni, într-o şedinţă extraordinară, trecerea DJ151D Ungheni-Acăţari în domeniul public al statului pentru a putea fi modernizat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), întrucât drumul preia traficul greu de pe mai multe drumuri naţionale, iar autorităţile judeţene nu dispun de fonduri.

‘Acest tronson de drum cu nivel de viabilitate I, fiind o arteră rutieră importantă pentru traficul greu, a preluat în mare parte circulaţia de pe traseele Târgu Mureş-Reghin-Bistriţa (DN 15), Târgu Mureş-Reghin-Cluj-Napoca (DN16) şi Târgu Mureş-Sighişoara-Braşov (DN 13E60). Datorită numărului mare de autovehicule de tonaj greu şi foarte greu care circulă pe acest drum precum şi faptului că acest drum face legătura între DN 15 şi DN 13, Consiliul Judeţean Mureş a solicitat în repetate rânduri încadrarea acestui tronson de drum în categoria funcţională a drumurilor naţionale, în vederea modernizării acestuia’, se arată în expunerea de motive care a însoţit proiectul de hotărâre votat luni de CJ Mureş.

Preşedintele CJ Mureş, Ciprian Dobre, a spus că toţi predecesorii săi au solicitat CNADNR să preia acest sector de drum pentru a beneficia de fondurile destinate drumurilor naţionale şi că a primit o adresă favorabilă săptămâna trecută, ceea ce îl face să spere că acest lucru se va realiza.

Drumul Ungheni-Acăţari are 15,4 kilometri, este proiectat să susţină maşini de 7,5 tone, însă este tranzitat şi de camioane cu încărcături de 20 până la 40 de tone, întrucât funcţionează ca centură a municipiului Târgu Mureş.

AGERPRES